torsdag 1 februari 2007

Vårvinter

och februari. Det är nog mer vår än vinter i alla fall här i Götet - idag skiner solen och det är några plusgrader, varken regn eller blåst - alltså läge att gå ut när jag sovit färdigt min tupplur.

Igår var vi i stan och hälsade på farsan på jobbet. Länsrätten har ju bytt lokaler och sitter numera i Skandiahuset vid Heden. Morsan och jag tog bussen dit och fick en rundvandring. Fina och fräscha lokaler och väldigt stort får jag säga. Men det var ju mer centralt och närmre shopping på det gamla stället. Vi bjöd också farsans kollegor, bl.a. Amandas mamma Karin, på fika som morsan hade bakat. Kunde ju inte vara sämre än att bjuda dem på kransar också när vi bjudit morsans kammarrättskompisar på det förra veckan. Kanske ska vi starta hembageri och konkurrera med Ida´s café på hörnet. Jag ska stå för marknadsföringen för jag är ju så söt att ingen kan motstå att köpa från mej. Men det blir nog lite jobbigt också, morsan orkar ju bara med ett bak per vecka och det blir man inte rik på. Det nya vårdnadsbidraget som vi hörde om på nyheterna igår lär inte heller någon bli rik på, 3000 spänn i månaden får föräldern som stannar hemma med sitt barn. Nog för att det är guld värt att vara hemma med sin skatt men ändå!? Tur att Göteborg inte ska införa det. Kanske att nån skulle betala 3000 kr i månaden för att få passa mej sen när päronen ska jobba. Nån frivillig?! Amandas mormor har tydligen erbjudit sig att passa henne när föräldrarna jobbar så då tyckte morsan att hon kunde ha mej också - det är ju käckt att man har en kompis när man är hos mormor. Nåja, det hela är ett senare problem men eftersom morsan har träffat "oroliga mamman" i kvarteret som har koll på vartenda dagis och alla köer och platsbrister och farliga avgaser m.m. så börjar hon också att bli lite nojig.

Ikväll ska vi få fint besök av vår skånska väninna Camilla, hon ska komma på middag och leka lite med mej - ska bli görskoj. Farsan ska på aw med jobbet och imorgon är det morsans tur att "slinka-in" på sitt jobb på aw. Rullande schema att vara hemma med mej. Helgen bjuder annars en reunion med sticktjejerna - ska bli skoj att träffa Kajsa o. Amanda med resp. mammor och se vad som hänt sen sist vi sågs innan jul, både på barnfronen och med stickprojekten :-)

Nu ska vi ut och spana in vad som hänt på Hisingslandet sen igår. Ha´de gott

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för det otroligt söta idolkortet på dig i dopklänning som jag fick igår. det påminnde mig om att jag har en del bilder på dig (det är lätt att vara mästerfotograf om man har en snygg modell) som jag skall dela med mig till paranterserna, börjar få lite dåligt samvete för att jag inte mejlat i väg dom än. men nästa vecka då kommer jag att hinna :). imorgon bär det av till Härjedalen, tyvärr kommer jag bara att susa förbi hede för att spendera helgen bland ovva`skogsingan med ngr polers från gävle, dom har stuga där. Gammeltant Ulla har dock lovat förtäring fram på kvällskanten så vi klarar oss den sista biten fram. Hälsa! Många kramar från Gu´mor

Anonym sa...

Passa dig för att lyssna för mycket på skåningar. Den dialekten (språket)är ju värre än den dom har i Härjedalen.

Anonym sa...

Kul för dej Anna att åka lite skidor! Ta det lugnt bland pister, turister och Ovva´skogsingar! Det var jätteskoj att leka med Camilla igår - jag skrattade så att jag nästan kiknade åt denna skånska skojiga tjej. Jag kommer bli mångkulturell och ytterst språkbegåvad ;-) Tack för den fina tröjan Camilla - den ska jag ha i helgen när jag ska va fin med mina kompisar.