torsdag 22 februari 2007

Premiär

var det idag för mej och morsan på Öppna förskolan. Efter att ha suttit inne och ugglat hela dagen igår så kände vi för nån rolig aktivitet. Vi började framför TV:n, VM i längdåkning från Sapporo och sprint. Fart och fläkt och en svensk silvermedalj minsann (fast det såg vi inte). Morsan kom på den eminenta idén att det är "babydag" på öppna förskolan på torsdagarna. Vi pälsade på oss och baxade barnvagnen genom snödrivorna för att komma fram (det är nog 300 meter dit).

Väl framme visade sig att det inte var 0-1 år-dagen idag, de hade bytt till tisdagarna, men det gick bra att komma in och leka ändå. Det var full fart och barn i åldrarna 0-5 år. Vi blev rundvisade av en fröken som jobbar där och sedan lekte jag med några kompisar och massa nya spännande leksaker. Morsan pratade med några mammor och pappor, bl.a. några engelskspråkiga så hon fick lite hjärn-gympa. Lättare är det för oss barn att kommunicera - vi kan ju alla samma språk. Vi kom lagom till sångstunden och lärde oss lite olika sånger och ramsor. På det hela taget var det en skojig utflykt som vi nog kommer att göra om när vi kommer hem från fjällen. Efteråt var jag helt slut och har nu sovit 1. 5 timma på eftermiddagen (när jag brukar sova typ en halvtimma 45 min).

Efter öppna förskolan shoppade vi lite matsäck inför resan imorgon och så hämtade vi ett paket från farfar och Claudette, som visade sig innehålla en "gala-klänning" i svart sammet med turkost foder. "Den lilla svarta" som farfar tyckte jag skulle ha inför kungliga festligheter på Guldpokalen nästa höst. Tac så mycket.

Nu ska morsan packa! Jag hör av mej när jag är på plats hos mormor och morfar!
Kramar till alla

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men så kul vi kommer att ha på sportlovet! lite pulkaåkning för din del och skidor för morsan och min del, dessutom har jag övat i massor på kast med liten kloss. hört att det är din favvo-gren och lagom till 2024 är det nog en OS-gren som Sverige behöver medaljkandidater till!
vi ses i härliga härjedalen!!!!
kram från gu´mor

Anonym sa...

Hej Hillevi

Tack så mycket för det fina kortet när jag föddes. Vi kanske kan träffas någon dag. Just nu är varken jag eller mamma så roliga. Mamma har lite ont på konstiga ställen och jag sover äter och skiter mest. Vi har vart ute med vagnen ett par gånger men än så länge har pappa vart med. Men mamma har lovat mig att vi ska gå ut när snön försvinner.

Till helgen ska vi till mormor o morfar i Grebbestad och då lär dom sätta oss i arbete, då blir det inget mer soffliggande. Pappa ska nog få hugga ved med morfar. Jag o mamma ska kanske stanna några extra dagar och gosa med mormor.

Jag tänkte också ha en liten blogg men än så länge har inte mamma orkat sitta vid datorn så mycket.

Vill du se bilder på mig så kolla på hem.bredband.net/b435380

Kram Thea med föräldrar

Anonym sa...

Ja din mamma lovade ju att hon skulle tala om hur läget är där uppe i det vilda Härjedalen när ni kom fram men tji fick vi. Väck henne med ett riktigt duktigt skrik nu så att vi får veta lite hur det är ute i snön. Hon blir nog alldeles för bortskämd av din Morfar och Mormor och ligger och sover för länge tror jag.

Anonym sa...

Vi har haft fullt upp sedan vi anlände till snörika Härjedalen. Morsan har inte orkat skriva för hon är helt slut på kvällarna efter att ha dragit mig i pulkan efter sig på längdåkningsturer.

Snöiga kramar

Anonym sa...

Så mor din blir trött efter lite skidåkning. Ja det dröjer väl inte länge förrän du får dra runt henne i stället. Se till att mor och far inte äter för mycket så det inte blir för tungt att bogsera morsan och kanske också kakelkungen som ju verkar bli trött ganska fort han med. Tur att du har en så ung och stark Farfar...............