tisdag 20 februari 2007

Framsteg!

i utvecklingen gör jag ju varenda dag - men idag är det nåt stort som hänt - det har nämligen dykt upp en tand i underkäken! Morsan upptäckte att det tog emot när hon matade mej med gröt och mycket riktigt, lite taggigt nere till vänster (var det va?!). Coolt och det vittnar om att jag är en "stor tjej". Störst av alla bebisar på gympan idag - den enda som kunde sitta och morsan får faktiskt lite bättre styrketräning än de andra. Rätt kul är det också att jag kan sitta och ha överblick över de andra och inte minst deras leksaker - när ingen ser gör jag små sträckningar och lagoma "utfall" för att knipa mej nåt skoj. Ingen har blivit ledsen än så länge...

En annan kul nyhet är att det ser ut som jag åker på sportlov till Härliga Härjedalen på fredag. En helt oväntad bonus som dök upp igår. Morsan och jag var och lunchade med morsans "gamla polare" Kattis, som ska åka upp till Björnrike och jobba nästa vecka. Hon snackade om att det är trist att åka själv i bilen och att hon skulle köra kombi upp...Morsan skämtade om att vi kunde ju hänga på som sällskap - vilket Kattis nappade på direkt. Kvar återstod bara att fråga mormor och morfar om det gick bra (vi ska åka ner med dem sen när de ska hit på sportlov nästa fredag) vilket det såklart gjorde och sedan att övertala farsan om att han skulle överleva utan oss i en vecka - vilket är tveksamt men han gick med på det i alla fall. Så som det ser ut nu blir vi hobby- Stockholmare i fjällen (de har vanligtvis sportlov denna vecka, liksom min gu´mor Anna H. i Gävle). Med tanke på hur trist förra veckan var när vi var sjuka så känns det som om vi vunnit på lotto nu när det händer så mycket kul på en gång. Å kul ska det bli att få lite fjälluft, eventuellt prova pulkan om morsan åker skidor, åka lite sparklåda och leka med mormor, morfar och förhoppningsvis Anna.

Nu ska jag tugga i mej lite kvällsmat.
Se upp i backen, annars får ni hål i nacken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt att få åka hem till Härjedalen. Lyllos er!! Jag var hemma förra helgen och åkte skidor. Det var så fint i backarna!
Kör försiktigt upp..det kryllar förmodligen av stressade stockholmare på vägarna.

Kram!

Anonym sa...

Vad roligt det ska bli tjejer!!! Bara det slutar snöa... Vi hörs senast i morgon för att åter igen gå igenom alla detaljer!! Tjo hoo... Kram

Anonym sa...

Bra att du får tänder. Då kan du ju bita din pappa (kakelkungen)
Glöm nu inte halsduken så du inte blir förkyld igen. Och öronskydden är ju bra till flera saker. Dom håller öronen varma och tar också bort det värsta av Stockholms dialekten i fall att dom kommer för nära. Ha det kul i backarna.
K AND C.

Anonym sa...

Jag längtar jättemycket till fjällen. Om det fortsätter snöa som det gör idag så blir det dock lite farligt väglag. Men då blir det ju riktig vinter här i Göteborg så då kanske vi kan ta fram skidor och pulkor och åka på Ramberget!
Kramar

Anonym sa...

Men, men ni är väl hemma igen till den 4:e när jag ska fira min allra första födelsedag??? Eller?
Kram Kajsa

Anonym sa...

Kajsa, - var lugn för att jag kommer på ditt partaj nästa söndag. Ser fram emot det jättemycket! Kram kram, från en som kollat in öppna förskolan idag!