måndag 12 februari 2007

Sportlov

är det i Götet denna vecka. Vi har börjat väldigt lugnt idag - lite lagom sportande här hemma i form av sitta på golvet respektive dammsuga. Gråmurrigt och lite snö i luften. Farsan har vi skickat till Malmö på kurs - han packade bilen full med galanta damer från jobbet och åkte redan kl. 6 i morse, så innan vi vet ordet av är han hemma igen. Hoppas han kör försiktigt bara.

Apropå bilåkning så har jag nu slagit på stort och köpt mej en ny bilstol, en Akta Gracco Cosmic, grå/svart superstol som jag ska ha tills jag blir ca 4 år gammal. En riktig investering alltså och jag köpte för egna pengar t.o.m. Ska bli kul att provåka bara farsan kunde komma hem med bilen nån gång. Eventuellt ska morsan och jag raca ut till moster på Tjörn på onsdag - så att vi märker att vi har lov, man brukar ju åka bort på lite aktiviteter då. Annars sportar vi rätt mycket framför TV:n nu när det är utförsåkning, skidskytte och snart nog längdskid-VM. Faster förskolelärare tyckte lite synd om mej som blev satt framför TV:n i så ung ålder, men jag gillar ju att sitta och leka med mina saker - och inte blir det tråkigare av att det rör sig färgglatt i bakgrunden. Heja heja heja Svergie!

Just i detta ögonblick har morsan fixat semesterbokningen på Gotland i sommar. Vi ska bo här www.tjarkoket.se v. 31 tillsammans med farmor, Roger och deras nya hund Lilleman (en stor pudel). Ska bli hur skoj som helst! Enligt hyresvärden kan man klättra upp på muren och få utsikt över Tingshuset om utipåfall att mamma och pappa längtar till jobbet för mycket. Den nya hunden har förrestern farmor "ärvt" av en dam som inte kunde ha kvar honom pga. att hennes barnbarn hade allergi. Han är 3 år och ska vara väldigt fin, snäll och väldresserad. Längtar tills vi kan ses så jag får dra honom i svansen!

Nu ska vi stöka vidare med våra inomhusaktiviteter!
Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan på dig Hillevi

Tack för senast! Himla trevligt var det. Nu har även Amanda fått sig en poncho att växa i...om ett år kanske den kan vara lagom. Du kommer säkert att sitta alldeles utmärkt i din nya bilstol. Amanda sov i sin under nästan hela hemresan från Hjo i går så skön är den. Ha det gott! Karin

Unknown sa...

Hej Hillevi!
Det var värst vad ni ska bo fint på Gotland. Jag skäms för att jag inte kände till det och kunde rekomendera det. Tur att du har så bra mamma som kan hitta så fint på internet. Ni kommer få det helt underbart!

På mitt nya jobb ska jag vara på Gotland minst tre dagar i månaden så jag kanske är där när ni är där. Annars har jag kanske semester då och då är jag säkert där med Fredrik. Du kommer kanske ihåg honom från Lisa och Niklas bröllop i höstas. Fredrik kommer från Gotland så om du vill kan du få tips på saker att göra på er semester.

Ha det riktigt bra på sportlovet. I Nässjö där jag kommer ifrån är det också sportlov vecka 7 så mamma och pappa kommer hit på onsdag och vi ska åka och hälsa på Karin i Milano på to-må.

Massa kramar från Sara. Fredrik hälsar från soffan där han ligger och kollar på tv.

Anonym sa...

Hej på er!

Jo jag längtar till att pröva min nya stol. Det verkar dock som det dröjer...har blivit lite förkyld och ska ta det lugnt några dar.

Grattis till jobbet Sara!!! Superkul, hoppas att vi kan ses på Gotland om inte förr i Stockholm eller Götet!