tisdag 13 februari 2007

Attjcho!

Låter det hela tiden på Guldpokalen, antingen är det morsan eller jag själv. När jag nyser skrattar jag och när morsan nyser blir jag rädd och gråter - det är ju ett så överraskande och plötsligt starkt ljud.

Det började redan i går kväll med lite kli i halsen, host host och snörvel och idag har vi tagit det väldigt lugnt. Mest vilat i sängen. Typiskt eftersom vi faktiskt planerat in sport i form av gympa och lunch med våra kompisar såhär på sportlovet. Men det var brara att ringa återbud. Det hör väl lite ledighet till (i o för sig är vi ju "lediga" för jämnan) att man ska bli sjuk och inte kunna fullfölja sina roliga planer. Vi åker nog till moster och hälsar på nästa vecka istället. Men förhoppningsvis är vi redan bra imorgon. 1-dagarsbacieller är ändå ok, synd bara att jag inte tål de beryktade "Munkdropparna" (nån hälsokostsprit) för då hade vi redan varit krya!

Nu längtar vi efter att farsan ska sluta jobba och komma hem och underhålla oss, laga mat och vara lite allmänt bus(s)ig. Storslalomen börjar kl. 17 så det är inte länge kvar tills dess. Heja alla bra svenska tjejer! Det blir till att sporta framför TV:n igen...Varför ändra på ett vinnande koncept!?

Kramar från Snorkfröknarna ett och två

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja stackars dig som har blivit förkyld å alltingen. Du kanske har suttir för nära eran TV när det är skidåkning från Åre? Där det ju kallt och snö och du kanske inte hade halsduken på dig?
Jag har hört att killarna från Canada har gjort hyfsat ifrån sig. Hejar du lite på dom också kanske? Chocklad är ju bra mot allt så ät lite sånt i morgon på Valentindagen så blir du säkert frisk. Om nu inte dina föräldrar vräker i sig alltihopa precis som vanligt. Happy Valentine from Canada.

Anonym sa...

Tack så mycket för Alla Hjärtans-kortet som jag fick från er med posten igår! Vi firar med inomhusaktiviteter även idag, storslalom framför TV:n och lite krypövningar. Jag är ju 7 månader nu så jag börjar försöka röra mej lite mer...men det är lite jobbigt särskilt jämfört med att få alla leksaker serverade.

Kram och Happy Valentine tillbaks!