onsdag 21 februari 2007

Vitt, vitt, vitt

är det överallt. Jag är helt förundrad när jag kikar ut genom fönstret - det bara yr runt massa vita flingor. Fåglarna som jag brukar spana in verkar försvunna och det jag mest har spanat på idag är fastighetsskötarna som har försökt köra snöslunga. Mycket dålig idé i denna snöyra för det märks ju inte att de har kört alls (men det kan ju inte de veta för de är ju inte så vana vid snö, skulle behöva kalla in en expert som herr (av mor och Anna H även kallad sura gubben) Göransson, granne till mormor och morfar, som sannerligen är en hejare på snöslungning - gärna kl. 6 på morgonen på helgen...)

Nåväl - vi har i alla fall varit inomhus. Morsan har bakat bröd och dammsugit och mellan varven har vi tagit en tur till tvättstugan för att få lite omväxling. Jag hänger i babybjörn-selen och hjälper till att hänga tvätten (och dra ner den för den delen).

Idag invigs länsrättens nya lokaler vid Heden med pompa och ståt. Självaste justitieministern Beatrice Ask skulle vara där och tala. Hon måste väl känna sig som hemma i snön, hon är ju för er som inte visste det förutom justieminister även född "Svegsmadame" - härjedaling alltså. Morsan och jag tänkte därför först gå dit och vifta lite med Härjedalens flagga. Men vi sket i det. Hoppas att invigningen gick bra, att tavlorna hängde rätt (det har tydligen varit ett väldigt fixande och pysslande med konsten inför invigningen) och att skumpan och middan smakade!

Nu ska vi kolla in om det blir nåt spännande barnprogram och morsan ska fortsätta sticka lite.
Kyliga kramar

Inga kommentarer: