måndag 5 februari 2007

Återträff

med mina kompisar i "bebis-stick-klubben", som har växt till barn-stick-klubben eftersom vi är ganska stora nu, hade vi igår hemma hos mej. Det var jätteskoj att träffa Kajsa och Amanda och deras morsor. Så mycket stickat blev det inte för våra mums - mer mumsande av chokladkaka och bulle tror jag visst....Men farsan var också hemma ett tag så han fick smaka faktiskt - så nu vill inte morsan ha några kommentarer om det (farfar!). Han passade också på att fota hela gänget och så här fint blev resultatet:


Kajsa kan gå och Amanda kan stå och gå med stöd och jag kan ju sitta hur stabilt som helst - blev lite nyfiken på att röra mej mer när jag såg alla busiga trix man kan göra då - typ dra i dukar och så ;-) Det är bra att morsan får träna på vad som komma skall och vad man ska plocka undan och hur man ska barnsäkra.

I övrigt besökte vi det nya shoppingcentret i Högsbo i helgen där de bl.a. har en jättestor TV-affär (å all annan elektronik) som heter MediaMarkt. Vi handlade dock inte där men jag hittade en ny favorit i Barnens Hus - massor av leksaker, kläder och all utrustning man kan behöva. Vi kollade på ny bilstol till mej, det fanns många bra modeller så vi slår nog snart till på nån. Vi hittade också lite super-rea på div. kläder till mej - give it away! - för att citera en viss not so big shopper (Claudette). Jag visade min nya garderob för mina väninnor igår - Hillevi har ganska mycket kläder va?! blev en kommentar. Men jag får tacka mina sponsorer - fick ju lite idag från Canada. Tusen tack. Även min goda fé Camilla gav ju mig en söt tröja med en fé på i torsdags. Undrar just vad jag ska ha på mej imorgon på gympan...träningsoverall kanske.

Morsan försökte även inviga mej i Melodifestivalen i lördags kväll. Det hela gick ut på att vi skulle ha myskväll i soffan. Farsan betackade sig och stängde in sig med datorn. Jag somnade lagom till Anna Book och då ska det ha varit det "fartigaste" bidraget. Morsan fick helt enkelt sitta ensam med sina chips och mysa bäst hon ville. Hon hejade på sista bidraget "Go´morron" som det hette, för där var det en "He´are" (Frisk) som var med och spelade och körade hade hon läst i Härjedalingen - den viktigaste tidningen som kommer till oss varje fredag och talar om alla viktiga nyheter som hänt i den delen av landet. Även jag har figurerat i den tidingen när jag var nyfödd. Annars finns ju det mesta och viktigaste att läsa på min sida. Fortsätt gärna läsa...

Kram H.ennes M.ajestät K.ronprinsessan af Guldpokal

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag skall naturligtvist inte komma med någon komentar om att din Pappa kommer hem mitt på dagen och stoppar i sig bullar och annat. Det har man ju hört hur advokater och domare har kafferast större delen av dagen.
Jag har förstås medlidande med honom när det gäller melodifestivalen. Om han stoppar bullar i öronen så slipper han kanske att höra på eländet. Du är naturligtvist det tjusigaste barnet på bilden och om du tränar duktigt så kan du säkert dra ner både dukar och en massa annat skojigt från bordet. Men inga spritflaskor. Bara läskedrycker. Annars blir det spritmissbruk.

Anonym sa...

Hej Hillevi!
Tack för en kul 'ingenting-blev-stickat-för-vi-är-så-busiga'-klubb i söndags. Kiwin var suveränt god!
Skulle bara säga att jag numera åker i en 'maxi-cosi'-bilbarnstol (Priori). Den är suverän för man kan se ut. Men tyvärr måste man vara 9 månader för att få åka i den, så du får vänta några månader med att prova den.
Kram Kajsa

Anonym sa...

Tack själva för en trevlig träff i söndags. Morsan och jag har varit på Backaplan och kollat stolar, vi ska ta med farsan och bilen och testa några olika till helgen. Det gör ju inget om de köper än redan, bäst att handla när stålarna finns som jag brukar säga...$$$ Tack också för de extra gympapassbiljetterna som morsan fick, vi utnyttjade en idag!
Kram

Hellenfrånfjällen sa...

Hej Hille
Tack för dopkortet, vad fin du var på fällen vill jag lova. Sitter på tåget från Uppsala där jag har varit i jobbärenden idag.
Hälsa föräldrarna. Kram tant-Helena

Anonym sa...

Hejsan igen. Hoppas du mår fint för det gör vi. Busa på riktigt ordentligt och om du inte vill ha sockar på dig så slit av dom bara. Det får du för det har Farfar sagt. Vi hade +15 idag i skuggan. Väldigt göttigt i solen måste man säga. T-stjorta väder för hela pengen. Du får la komma hit så du slipper frysa.