måndag 5 mars 2007

Back in business

Hej alla glada!
Nu är jag tillbaka i Göteborg och kan blogga lite igen. Jag skulle ju höra av mig från Härjedalen men det fanns så mycket annat skoj att göra där så det blev inte av. På kvällarna när det fanns tid så ville morsan göra annat och då sov ju jag och kunde inte diktera.
Resan upp med Kattis-expressen gick kanonbra. Jag sov mest och morsan och Kattis snackade "som ett malande ljud" under 9 timmar. I Sveg kom mormor och morfar och hämtade mig och vi var väl framme kl. 1. 30 på natten ungefär. Veckan spenderades till stor del utomhus. Jag hade dock inte behövt släpa med mig barnvagnen eftersom jag mest åkte sparklåda och pulka. Morsan åkte slalom en dag också, men då var jag hemma med mormor och morfar och åkte spark istället.
Min gu´mor Anna var också hemma på sportlov (hon är lärare = hög lön och ledig jämt, eller hur det nu var?!) Jag döpte snabbt om henne till Anna Ardenner eftersom hon fick hjälpa till och dra pulkan, om det gått lite fortare så kanske hon kunde ha avancerat till Anna Arab-hästen. Morsan fick vara Ellinor E-ponny (den enda häst på E vi kunde, men det gick inte speciellt fort för henne heller). Vi åkte mest ett skoterspår som man kunde kliva på alldeles runt knuten från där mormor och morfar bor. Sedan åkte vi slingor åt olika håll, Stor-granen (av tant Ulla kallad stor-tallen) var ett av målen, Promillevägen ett annat. Som ni hör finns det lite roliga namn där uppe. Morsan och Anna var väldigt nöjda när de fick stanna och fika. Då brukade jag dock vakna och tycka att det var dags för dem att röra på sig igen. Här är lite blider från pulkaturerna. Och vi har helt klart fått mersmak inför påsklovet - då ska farsan få prova på att leka häst - i alla fall uppför.



Veckan gick jättesnabbt för jag hade så kul och fick massor med uppmärksamhet och många att leka med. Morsan var nöjd med all barnvaktshjälp och inte minst all god mat och fika. Hon har med sig kak-recept från Ulla som hon ska pröva nu. I fredags bar det av neröver igen, denna gång med morfar som chaffis, det är nämligen mormor och morfars tur att ha sportlov nu. Det tog 9 timmar ner och jag sov mest i min nya sköna bilbarnstol. I lördags kom farsan och hämtade oss i Skärhamn och igår, söndag var jag på 1-års kalas hos min kompis Kajsa. Det var ett jätteskoj kalas, god tårta hälsar mor och far. Vi barn fick t.o.m. godispåsar med äpple, clementin och kex. Mums (sa mamma). Jag ser redan fram emot nästa kalas, det blir nog Amandas i april.
Apropå kalas så kommer en hälsning till Tant Helena som visst blir lite äldre idag! Ha en bra dag och hoppas att vi kan ses i fjällen till påsk.

Kramar från en kalastjej

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att höra att ni hade det bra "hemma" - och tack för en rolig resa! Själv hann jag med att jobba 70 timmar och det är nästan skönt att vara tillbaka och jobba normala arbetstider. Resan hem var lite tystare, Albin låg i skuffen och suckade eller så snarkade han... Vi ses snart igen va? Kram till er båda från Tant Kattis

Hellenfrånfjällen sa...

Vad synd att vi inte hann ses nåt. Det får bli nästa gång ni kommer upp till fjällen! Kramar Hellenifjällen

Anonym sa...

Hej Hillevi!

Superstort tack för att du kom och tack för den kanonfina presenten! Det är jätteroligt att sätta 'mössan/pannbandet/snuttefilten' på huvudet eller runt halsen. Ibland står jag och speglar mig framför spegeln en god stund och testar olika sätt att använda den, och ibland skrattar jag för att den hamnar helt snett!

Kul att du gillade kalaset! Det var himla kul att träffa dig igen. Jag är lite avundsjuk på ditt långa, fina hår som man kan dra i. Själv har jag försökt göra flätor, men de blev inte så långa...

Mamma säger att vi kan träffas igen på söndag om ni fortfarande kan och vill. Mamma behöver tydligen sticka klart de där pulsvärmarna som hon har börjat på. Jag låter henne tro att hon kan få sitta ner i lugn och ro i soffan och sticka, eftersom jag så tycker det vore så himla kul att busa med dig och Amanda.

Kram Kajsa

Anonym sa...

Hej hej allihop!

Kajsa & Linda, morsan och jag "stickar" gärna på söndag - vi får väl höra om Amanda bjuder in hem till sig?!

Kram!

Anonym sa...

kommer du med hit när din pappa kommer hit och hjälper min pappa att lägga golv?? kram Kusin Alma

Anonym sa...

Hej Alma o. Ellen! Jag kanske kommer med på söndag - det beror på om morsan ska på stickning eller ej, men det hade varit skoj att ses! Pappa kommer i alla fall till er på söndag.
Kram