måndag 12 mars 2007

Vår!

tror jag minsann att vi kan säga att vi har i Götet idag - strålande sol, +10 och ett skatpar som bygger bo i plommonträdet utanför. Det känns alltså som upplagt för att gå ut på en långpromenad.

Nu är vi själva igen eftersom mormor och morfar har slut på sitt sportlov och har åkt tillbaka till Härjedalen. Det har varit kul att det har varit så mycket folk runt omkring och mycket skoj med alla lekar och all uppmärksamhet. Nu är det morsan som får "upp till bevis" och ta fram lite nya skojiga förslag på vad vi ska göra på dagarna. Krypträning är ju alltid en aktivitet - det går fortfarande "sådär" - vi höll nyss till på golvet för bättre frånskjut men då slog jag ju i huvudet när jag blev trött. Därför vilar jag lite nu istället. Det är dock inte långt borta så till påsk kanske jag är riktigt snabb?!

Jag och morsan var på BVC på säkerhetsinfo i torsdags - så nu gäller det för mina päron att gå igenom listan och åtgärda hemmets säkerhetsbrister. Den vanligaste skadan är brännskador pga. spillt te/kaffe eller att man nuddar spisen. Tur att morsan mest dricker latte - inte lika varmt. Å nu kommer ju sommaren då man inte har på spisen lika mycket ;-) Andra vanliga olyckor är att man äter olämpliga saker.
Vikt och längdrapport enligt följande: 8,75 kg och 71,5 cm. Jag följer min kurva.
Efter BVC bar det av ut till Skärhamn. Vi lekte, shoppade och umgicks med bl.a. Klaras mormor, morfar och morbror på fredagen. På lördag var mamma och moster på schlager-spinning. En riktig höjdare tydligen. På kvällen var det ju schlagerfestival på riktigt. Vi tippade i "urnan" vem som skulle komma först och sist - morfar, moster och Thomas vann. Jag hejade på en tjej som heter Sonja som hade en fin ballad, Anna Book tyckte jag skulle komma sist men det gjorde hon inte.

Igår träffade jag mina kompisar Kajsa och Amanda. Morsorna skulle sticka hos Amandas mamma Karin - det gick som vanligt "sådär" med stickningen men desto bättre med ätandet, fikandet och pratandet och inte minst passandet av oss. Amandas pappa Johan blev också involverad i stick-klubben som servitör. Min pappa var hos kusinerna i Hindås och hjälpte dem att lägga golv i vardagsrummet. Riktigt snyggt blir det tydligen. De har även tapetserat med likadan tapet som vi har i vårt vardagsrum fast i ljusare nyans. Tack Alma för den fina glitterteckningen du gjort till mig och morsan tackar för glittertvålarna. Mycket glitter blir det!
Nu ska vi ut i det glittrande solskenet!
Många måndagskramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att våren är på väg. Det är varmt här i Falun oxå. Helgen spenderades i Umeå hos Erik. Där droppade det för fullt från taket, och solen sken från en klarblå himmel.
Tack så mycket för Grattis-sms! Nu är morsan och jag när 30 års strecket!

Kram !

Anonym sa...

Tjejerna, när ni är ute och promenerar så här i solskenet är ni alltid välkomna förbi hos mig, det kommer ni i håg va? Kram och ha en bra dag

Anonym sa...

Ja det var ju käckt att ni har fint väder.Det har inte vi haft och det är himla orättvist. Och bry dig inte om att krypa. Kakelkungen kan bära dig istället.
Man skall ha nytta av sin pappa.