torsdag 15 mars 2007

Full rulle

Istället för att bara krypträna så rullar jag nu en hel del - vilket medför att det är livsfarligt att lägga mej på sängen eller i soffan....Morsan har istället inrett eller snarare bäddat golvet för att jag ska kunna röra mej någorlunda säkert - eller i vart fall begränsa huvud-i-dunkningarna till ett fåtal per dag.

För att röra oss i säker miljö blev det idag en tur till Öppna förskolan. Det var massor av barn och mammor och pappor idag för man fick göra hand- och fotavtryck i gips om man ville. Men det gjorde inte vi. Vi övade krypning lekte med bollar och deltog i sång- och dansövningarna. Sedan blev jag väldigt trött så då gick vi en långpromenad på Ramberget istället. Därifrån ser man min chaufför Kattis jobb jättebra, så vi vinkade till henne. Nästa vecka kanske vi går dit och hälsar på. På hemvägen gick vi förbi Lundbybadet och morsan bokade in sig på ett body-combat-pass som skall vara "ett roligt konditionspass med rörelser hämtade från karate, boxning och tai-chi". Det ni. Som om hon inte hade nog med kombat-träning med mej?! Vi får väl se hur kaxig hon är imorron.

Veckan har i övrigt varit väldigt lugn. Vi har ramat in en tavla till mitt rum - Ellens ABC, med jättefina bilder på varje bokstav i alfabetet. Det ska börjat i tid med lästräningen ser ni. M&P har även satt upp en tavellist i sovrummet där mitt porträtt nu står - och två ljusstakar - det ser ut som ett litet altare med "Buddha" i mitten.

Nu ska vi läsa lite bok och slappa så morsan orkar med den kommande träningen.

Ha´de gött

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag skall säga om den där karate combat grejen men eftersom jag ju alltid måste komma med en kommentar så kan man ju vara lite hejar-klack när din mamma tränar sina nyvunna kunskaper på din pappa. HAKIRI! MITUBICHI! TOYOTA! NAGASAKI! KILL! KILL! KILL! Åså e de kört för lelle kakelkungen. Åså bara för att han förlorade så blir han tvungen att sitta med er och kolla in melodifestivalen.

Anonym sa...

Ella - om du tyckte att Combaten var rolig hänger jag gärna med dig och tränar nästa vecka... Har några grtiskuponger som måste utnyttjas!!!! Vi kan väl höras! Kram till er båda och ha en fantastisk helg!

Unknown sa...

Hejsan!
Här kommer en solig hälsning från Stockholm och Sara. Jag har varit i Visby i veckan och kollat att ön ligger kvar och det gjorde den. Tur för er eftersom ni ska åka dit i sommar.

Idag åker vi till Nässjö och firar Jonah som fyllde 1 år igår. Trevligt! Marie och Martina i Jönköping som har fyllt 30 år ska bli firade lite också.

Annars är det mest planering av renovering för vår nya lägenhet som gäller. Vi ska slipa golv och måla väggar. Har din mamma och pappa slipat era golv? Tror du att de har några tips? Vi hyr nog eventuellt en "kille" som gör det åt oss.

När det gäller målningen blir det nog min pappa som kommer upp och hjälper oss med det. Det måste ju bli fint tills du och din familj kommer hit och hälsar på oss senare i vår.

Ha en riktigt bra helg, njut av våren! Kram Sara!!

Anonym sa...

Hur gick det för morsan på combaten? Visst var det roligt! Jag älskar combat!
Jag åker hem till byn i helgen och ska åka lite skidor. Jag hoppas på finväder så att man kan få några nya fräknar på näsan
ha det så bra och trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Rulla funkar utmärkt, allt är bättre än att krypa! :)
/rumphasaren

Anonym sa...

För alla ni som undrar hur det gick - jo,då - jag överlevde combat-träningen. Koreografiskt sett "sådär" men fysiskt trött blev jag allt. Idag var jag och mostern på boxning oxå, så passa er alla där ute...