torsdag 22 mars 2007

Sol sol sol

måste vi skryta med! Det är våren som har kommit och efter min lilla lur bär det av på långpromenad - in till stan där vi ska träffa Sara Hansson, morsans ex. kollega, och fika med henne. Vi ska också spana in hennes mage för om inte länge alls ska det komma ut en kompis till mej!

Apropå kompisar så håller vi tummarna för fullt för våra engelska vänner - nu kanske de äntligen är här "Ada och Beda".

Farsan har vi skickat till Hindås på kurs. Han ska bo på hotell och lyxa sej - dessutom ska han nog till faster en sväng, som bor i Hindås och dagen till ära fyller år! Grattis på dej faster! Imorron kommer vi och grattar personligen när vi ska hämta hem farsan från kursen.

Igår hängde vi med Johanna och Klara lite i stan - vi käkade på språkcafét på Esperantoplatsen, där man kan beställa på världens alla språk och öva lite konversation i de flesta också. Jag höll mej till världsspråket "da-da" och Klara förstod precis (nästan). Hon gillar att passa mej hon, snart 3 år och stora damen. Våra morsor gillar mest att kolla i affärer och snacka massa strunt...

Imorgon ska det också städas här hemma för helgen bjuder besök av farmor, Roger och Lilleman. De ska på turism-mässa och vill gärna umgås med mej också såklart när de ändå är i stan. Söndag kväll är vi bjudna på middag hos familjen Cromell. Skoj!

Aufwiederhören! (som vi lärde oss på språkcafét)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med solen! Här i Falun lyser solen för fullt. Jag sitter inne och tittar längtansfullt ut genom fönstret...
Ihelgen får jag besök av min Erik. Vi ska ta oss en titt på längdtävlingarna som ska gå av stapeln på Lugnet; Svenska Skidspelen står på schemat.
Kram på er !
Ni kommer väl till Härjedalen i påsk?

Anonym sa...

Japp, vi kommer upp på skärtorsdagen och stannar hela veckan efter påsken. Så vi ses säkert på fjället. Jag ska ligga i pulkan och lata mej medan mina hästar drar mej - uppför som nerför.

kram

Anonym sa...

Kan du fråga dina föräldrar om dom läste e-mailet om vaniljsåsen? Detta är Mycket viktigt!
Vad skall man annars ha till köttet och fisken?

Anonym sa...

Det verkar som det är väldigt fint väder uppe i norr enligt väderkartan. Ganska varmt på dagen ser det ut som. Säg till din mamma att hon sätter hjul på pulkan annars kanske det blir lite för jobbigt.

Anonym sa...

Farfar, morsan har koll och ska skicka vaniljsås idag. Nu ska jag till kusinerna och busa och sedan ska vi få med oss pappa hem från skogen.
På fjället ligger snön djup hoppas vi! Och om det blir tungt får min största häst (farsan) dra...Mamma drar - åker - helst nerför för min säkerhets skull.