söndag 25 mars 2007

Grattis

till familjen Förstberg i London som nu utökats till dubbel storlek - "Ada och Beda" har kommit! Hurra, hurra - i fredags morse kl. 6 kom de ut efter lång kamp enligt deras mor Lisa - men det blev inte kejsarsnitt i alla fall. Hela familjen verkar må bra, den ena tösen vägde 2,2 kg och den andra 2,6 kg och snart skulle de visst få lämna sjukhuset för hemmiljö. Då får deras m&p att göra tror jag...

Det har varit en alldeles fantastisk helg här på Guldpokalen i soliga Götet. I fredags var ju jag och morsan till Hindås och hälsade på kusinerna och faster och farbror och alla djuren. Vi firade faster som hade fyllt år. Det var jätteskoj att få så mycket uppmärksamhet från så många, och massa skojiga leksaker att leka med. Det enda som var lite läskigt var deras katt - den är ju rätt stor med mina mått mätt...Kusin Ellen, 4 år, lärde morsan hur man på snabbast möjliga sätt löser soduku - man fyller i nollorna såklart - de är ju de enda siffrorna som inte är ditritade i förskott.

Lördagen bjöd på besök av både farmor, Roger och hundenLilleman (som var ganska stor, men mjuk och lurvigt skön att klappa, sålänge han inte kom när mej med nosen gick det hur bra som helst) och även moster. Moster, som nu är en riktig pang-blondin efter slingning (ville väl ha lika snygga slingor som mej), passade mej när m&p städade på förmiddagen. Sedan var det promenad på Ramberget och när farmor och Roger kom käkade de vuxna sushi. De läste också broschyrer om Gotland som F&R tagit på turism-mässan. På kvällen hängde moster med oss lite också och hon sov över här. Perfekt för då hade jag lekkompis på morgonen idag också, det var visst nåt med klockan som skulle ställas om och morsan var trött...men inte jag inte.

Idag har vi njutit av första riktiga vårdagen! Sol och ca 15 grader har det varit och det blev en promenad till Eriksberg och en glass på bryggan (för m&p, själv sov jag). Ikväll har jag lekt med en stor kille som heter Oscar Cromell (5år) när vi var hos hans familj på god söndagsmiddag. Oscar uttrycker sig väldigt skojigt, på frågan om inte han ville ha ett syskon svarade han diplomatiskt: Jo, det hade väl i och för sig varit mysigt, men jag tror att jag trivs bättre utan syskon ;-) Fast jag tror allt att han gillade mej i alla fall...även fast jag är liten.

Vet ni vad det bästa är?! Jo, att solen ska fortsätta skina hela veckan (nästan) och att jag och mamma kan gå hur många härliga vårpromenader som helst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu undrar vi om ni inte skulle kunna vara så snälla och skicka hit lite av det där solskenet till oss eller har ni lagt beslag på hela solen eller? Vi har nu slagit regnrekordet för Mars månad en vecka innan månaden är över. I dag har det varit lite bättre men det varar nog inte länge. Kul i alla fall att du kommer ut på sådana fina promenader. Jag undrar om det inte kunde finnas någon som kunde köra runt mig i någon slags kärra? Det låter väldigt bekvämt och bra.
Nu är det i alla fall mindre än tre månader tills vi ses och då kanske jag kan få åka i din kärra om du inte behöver den mera vid det laget? Annars kanske vi kan få plats i den båda två? Kan ju vara kul att få åka i samma vagn som en en Kunglighet som du.

Anonym sa...

Kanske komma förbi mig någon dag??

Anonym sa...

Nä du farfar - du kanske kan få nöja dej med att köra mej...

Kattis, jag och min mor kommer gärna förbi kanske imorgon onsdag el. torsdag! Vi ringer.

Anonym sa...

Köra dig????? Du som är så ung och stark. Å jag som som är 38 år och gammal och svag.