söndag 1 april 2007

Uppdatering

har vi varit lite dåliga på i veckan. Det beror till stor del på FIIINT VÄÄÄDER! som vi avnjutit genom diverse promenader och andra utomhusaktiviteter tillsammans med andra mammor och barn.

I onsdags fick jag verkligen en härlig upplevelse - jag och mamma var hos Klara och Johanna som tog med oss till lekparken - me like ;-) - Klara visade hur man gräver i sanden och inte minst introducerades gungan:

Detta ska vi göra om ofta och mycket!

I helgen har vi myst ganska mycket utomhus. Jag har hjälpt farsan att plantera våra första balkonglådor, penséer i gult och blått. Jättefint blev det och jättejordig blev jag. Vi har även varit i Älvängen och hälsat på Jenny och Lars tillsammans med Camilla och Daniel. Trevlig middag med massa tjôt för de vuxna och mycket uppmärksamhet för mej som var enda barnet där. De har verkligen fått fint i sitt radhus på Blåsippevägen. M&P blev nog lite hus-sugna...
Idag, söndag, var det Botaniska trädgården som gällde - det är inte klokt så långt våren kommit, några Rhododendron blommade redan, liksom påskliljor, japanska körsbärsträd och lite annat smått och gott. +15 grader och farsan gick i t-shirt. Morsan har köpt solbrillor till mej så att jag kan vara en "cooling" på stan och inte minst i fjällen på påsk. Vi åker upp på torsdag och hoppas såklart att det fina vädret håller i sig så att vi kan njuta av lite "slaskåkning" kombinerat med fikande och solande på fjället!

För övrigt är jag väldigt nära att krypa nu... jag ålar och hasar och rullar mej fram med allt snabbare tempo. Farsan har barnsäkrat lite lådor och skåp idag.

Till sist: en bild på mina nya vänner - systrarna Förstberg som troligen heter Hanna och Sofia! Sötnosar va?! Å hårfagra är de också, så de platsar på bloggen!

Tjipp och hajk tills vi hörs igen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det får man ju hålla med om att det har varit lite dåligt med skrivandet. Kul att ni fortfarande har gött väder. Eller åtminstone att du har gött väder. Gamlingarna kan det regna på. Så dina föräldrar blir hus-sugna när dom ser hur andra bor. Ja ja jag säger då de. Mera kakeljobb blir de la då kan jag tänka. Fast dom får la lugna sig lite. Målarfärgen har ju knappt torkat där ni bor nu. Och ha en trevlig resa norröver. Och som vanligt så påminner jag om hörselskydd. Ha det så bra.

Anonym sa...

Hur går det med packningen? jag tycker det är mest sport att packa så sent som möjligt gärna bara några timmar före så att man får jobba för att få med sig allt.
Har fortsatt att träna på kast med liten kloss. Och ser fram emot att leka ardenner nån dag under påsk!
må gott, syselsätt paranteserna så syns vi snart :)
kram från gu´mor

Anonym sa...

Jo då - det fina vädret håller i sig. Vi har varit ute hela halva dagen. Packningen har kommit så långt att morsan har "tänkt" och att vi ska hämta takboxen hos kusinerna i Hindås. Men det är ju länge till torsdag. Anna, du får allt börja krypträna lite nu om du ska hänga med mej...
Kram

Anonym sa...

Secken tur att vaniljsåsen kom fram idag. Vi skulle ha Ling cod kotlett (rock torsk) till middag och det blir ju så himla gott med vaniljsås till det. Å tio påsar var det i paketen. Ja det skall välan klara sig ett par veckor.
Himla tur att man har så snälla barn-barn och som också kan skriva brev på Engelska så att även terroristen från Quebec kunde läsa det.

Anonym sa...

GLAD PÅSK på er tjejer! Hoppas hemresan till Härliga Härjedalen blir lika smidig som förra gången. Njut av att vara hemma och bli lite upp-passade, det är ni värda! Vi får se till att ses när ni kommer hem igen, om inte annat så är det ju snart bbq i Kungälv- och ni är bjudna! KRAM

Hillevi Hårfager sa...

Tackar, tackar Kattis - vi får hoppas att farsan kör lika bra som du gjorde när vi åket upp sist. Jag har dock lite mer "kryp" i benen nu och dessutom blir resan på dagtid - men jag har med mej entertainer moster så det ska nog gå bra! Schyrre att vi får komma till ditt nya place i Kungälv. Men innan dess en glass på Lindholmen kanske!?
Kram