fredag 20 april 2007

Grönt är skönt!

Fast kanske inte i badrummet?! Vi har ju två toaletter hemma hos oss, eftersom vi har två likadana ettor ihopbyggda till en trea. "Min toa" är i det blåa rummet - ett vanligt badrum med blått kakel och vitt tvättställ och vit toalett. Det andra badrummet är "det gröna" med badkar, toa och tvättställ i avokadogrönt. Kunde kanske i och för sig varit snyggt om det inte varit för det ljusrosa golvet och beige/aprikosa kaklet. Därför har mamma och pappa bestämt sig för att helgens projekt ska vara att byta ut allt det gröna mot vitt. Ett vitt badkar har vi redan till övers i källaren, så fredagseftermiddagen skall ägnas till att spana in toaletter och handfat. Helgen bjuder också en visit hos gammelfarmor imorgon - så att hon får se att jag har växt och jag kan visa henne några av mina konster.

Vad ska ni göra i helgen?!

Soliga och blåsiga kramar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med renoveringsobjekt
Har du lärt dig att krypa än, Hillevi?
Jag åker hem till Vemdalen. Ska åka skidor en sista gång, dansa styrdans på Skalet( det är kul det Hillevi :), byta till sommardäck
det blir nog till att ta det lugnt hemöver för här blåser det vansinnigt mkt och min bil är inte så stor
Ha en bra helg och lycka till med badrummet och krypandet

Kram !!!

Anonym sa...

Nämen skall dom byta ut dom fina gröna grejerna i badrummet. Varför gör dom på detta viset? Det var ju så kul att kolla in ett badrum där man kunde se hur det såg ut förr.Sånt e ju populärt nu för tiden. Secka ena föräldrar du har.

Hellenfrånfjällen sa...

Jag håller med farfar, den ärtgröna interiören är ju helrätt så varför byta ut en sådan fullträff?
Helgen blir lugn för min del. Medan Jenny dansar och ler ska jag nog vila upp mig i Hoverberg, tända brasan, läsa etc. Måste spara mina slantar till Rom, reser nämligen dit i början av maj för att fira min mami.
Må så gott mina vänner. Kram Helena

Anonym sa...

Hej Hillevi och morsan!
Vad spännande det låter med mamsen och papsens renoveringsplaner. Vi har fortfarande inte fått skåda detta under av byggnadsteknik men det ska vi nog snart göra! Nu när vårvärmen sägs vara på väg ska vi ta oss en tur till Götet och hälsa på dig och mamsen. Vad kul med krypning... man tar sig ju till SÅ roooliga ställen då. Hannapanna (som du tyvärr inte träffat än men det ska vi som sagt råda bot på) har nu börjat gå så ni kan nog busa ordentligt tillsammans. Träna på och ha det gott, och hälsa morsan från gänget i Falköping.

Kramar från Sofia och Hanna

Hillevi Hårfager sa...

Hej Hanna och Sofia, det är så kul att ni heter likadant som mina nya tvillingkompiar! Vi ser fram emot ett besök av er i storstan snart. Ni kan få testa vårt numera väldigt vita badrum ;-) Hör av er så planerar vi närmare.

kram

Anonym sa...

Så jag hör att det gröna sköna badrummet nu har gått till dom sälla jaktmarkerna. Dina föräldrar kunde ju har skänkt det till ett museum eller något sånt. Kanske rent av sålt dom fina grejerna till en antikhandlare? Nu när det är så populärt med den gröna vågen och de å sånt.

Lisa Förstberg sa...

Hej tjejen! Farsan å morsan är ju rena renoveringsproffsen! Vi o morsan blev själva lite konfysa över Hanna o Sofias blogg och trodde vi redan hade bloggat idag. Dagarna kan ju lätt flyta ihop och man kan bli lite yr i luvan när man är endast en månad gammal. Vi gör det vanliga i helgen; ätsovabajsa å så börjar det om igen. Om nattpassen går som planerat blir det kanske en promenad i Greenwich och kanske kommer vi till Putney för att fira våra sydafrikanska vänner som ska flytta hem. Sista veckan i juni kanske vi håller oss på västkusten, om vi får ordning på passen vill säga. Är ni hemma då?

Hillevi Hårfager sa...

Hej London-Hanna och Sofia (till skillnad från era namnlikar i Falköping)! Hjärtligt välkomna till Hising Island i juni! Se till att fixa pass bums så att ni inte missar den svenska sköna sommaren!
Kram på er!