söndag 15 april 2007

Åter

i ett härligt vårigt Göteborg efter en helt underbar semestervecka i fjällen! Tusen tack till mormor och morfar för allt ni ställt upp med!

Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig via datorn, det är ganska skönt att koppla av och koppla ur när man är på semester - men förstås mycket att berätta när man är hemma och uppkopplad!

På skärtorsdagen gick färden norrut - inte på kvast utan med Toyotan. Det gick som smort (morsan, farsan och moster berättade att bilresorna inte alltid gjorde det på den tiden när de åkte Citroën, som visst inte är en vidare värst bra bil, en påsk lade den sig visst platt som en padda i Mora och skumpade fram som en sådan resten av vägen...) Nåväl - hos mormor och morfar så var det mycket skidåkning på olika fjäll som gällde. Matsäck packades, in i bilen, ut ur bilen, på med overallen, ner i pulkan, upp på fjället, sova, sova, fika, sola, ner från fjället och så höll det på. Det var dock väldigt härligt att få så mycket frisk luft och jag blev riktigt fjällfint solbränd (nä då - inte bränd men hurtigt naturligt rosig om kinderna i alla fall.) På kvällarna var det after-ski med spelhåla. Alfapet för hela slanten blandades med en och annan plump, själv höll jag mej till att försöka sno åt mej alfapetbrickor, vilket var sådär poppis bland deltagarna i spelet.

Vi var också "in på Jämtland" en sväng och hälsade på gammelmormor- och morfar och Margareta och Greger. Tack så mycket för en jättetrevlig visit och som vanligt bra mottagande på B&B Kallkällvägen! Jag återkommer säkert!

När det var storm en dag åkte vi till Funäsdalen för lite fjäll-shopping. Jag har bl.a. fått klistermärken med vargar, renar och björnar på för att lära mej mer om vilda djur. Renar fick jag också se live längs vägen - inte helt ovanligt enligt mamma, moster och Anna H. Något annat jag övat mycket på är krypning - men fortfarande går det mest bakåt och runt...framåt är lite tråkigt tycker jag, för konventionellt liksom.

Tiden går dock fort när man har roligt och igår bar det av söderöver igen. En jättefin och varm dag att sitta i bilen, +24 grader i Vårgårda där jag passade på att byta blöja i det fria. Fria vägar var det också vilket ledde till en rekordtid på 8 tim och 15 min för de 70 milen. Bra kört farsan!

Idag söndag har jag varit på 1-årskalas hos min polare Amanda. Superskoj! Hon hade börjat gå på sin 1-årsdag, coolt alltså - undrar om jag också ska göra det?! Sedan var vi hos kusinerna en sväng och lämnade takboxen vi lånat och där träffade vi också farmor och Roger. Jag klappade en av hästarna - och lite läskigt var det allt...

Här kommer några bilder från veckan:

Pappahäst - med utsikt över Vemdalsskalet

Fika- och solpaus med korvgrillning på Varggranstjärn


På plats i pulkan


After-ski, hos frisören moster som gör mej lite extra hårfager!
Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får önska välkommen hem till
HKH Prinsessan Hillevi och hennes betjänter(slavar)Tacka dina slavar för dom tjusiga bilderna.Nu kan du ta av dig hörselskydden och lyssna på den härliga civiliserade Göteborgskan igen. Om några dar blir de la tårta kanske. Men ge honom inte ledigt på hans födelsedag. Han har varit ledig tillräkligt mycket nu.

Anonym sa...

Tjejer, kan ni inte komma ner till mig någon dag nu när solen skiner? 4 dagar kvar, kan inte på torsdag! KRAM