fredag 15 december 2006

Julstämning

försöker vi skapa oss hemma på Guldpokalen, i brist på snö så pysslar vi med julklappar, kokar godis och gör lite julfint. I helgen kommer det ju lite kompisar på besök så då vill man ju ha det fint. Morsan gjorde sig till och hängde upp några pepparkakshjärtan i fönstret - men de blev mjuka och ramlade ner efter en dag så ett tips till er andra är att skippa det!


För er som undrar hur det gick igår när jag var ensam hemma med farsan hela kvällen lång så gick det ganska så bra. En liten miss i planeringen var att jag blev lite för hungrig bara - morsan hade inte pumpat ut tillräckligt med mat (alternativt kom inte hem i tid) så det blev lite gröt innan sängdags också. Men vi var verkligen duktiga farsan och jag - hann tom. med att göra lite chokladtryffel mellan flaskmatning, gröt och läggning! Ikväll är det farsans tur att roa sig på julfest så då får jag och morsan fira fredag ensamma, morsan ska tjuvkäka på sin marsipangris och jag har ju så mkt mat som jag vill tillgänglig. Morsan låter hälsa att Lisebergs julbord smakade prima men att stämningen blev lite "Danmarksfärja" då det var otroligt mkt folk från många olika arbetsplatser där samtidigt. Efter maten bar det upp till baren på Heaven 23, Gothia Towers, med magnifik utsikt över den upplysta staden. Goda drinkar hade de också (ja, även alkoholfria lovar morsan).


Trevlig helg på er och ta det lugnt i julstöket!

p.s. Vi ser fram emot ett inlägg från våra kompisar på Kammarrätten, Renée och co. har ju lovat att skicka in en bild ;-)
En bild på mig när farsan matar mig med gröt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hillevi!
Hörde att du nästan kunde sitta nu. Så då blir det att slänga ut insatsen till vagnen snart eller?!? Hoppas - för då blir det lite lättare för mig att dra dig i håret nästa gång vi träffas *hihi*.
Kramar från Kajsa

Hellenfrånfjällen sa...

På Frösön skapas också julstämning. Julmusiken dånar i högtalarna och julpyssel är utspritt på köksbordet.

Julpussar & stjärnsmällar
/Hellen

Anonym sa...

Jag hör att dina föräldrar tar med dig till den där dalen långt ute i den nordliga geografin över Jul och nyårshelgen. Glöm inte öronpropparna om du vet vad jag menar. Inte för att dom för en massa väsen eller så. Men man vill ju inte att du skall få språksvårigheter när du blir äldre. Men det är ju inte lika illa som Stockholmska i alla fall.

Anonym sa...

Flickor, hur har ni det i veckan? När åker ni upp till Härliga Härjedalen? Kram kram från Kattis som är i snöiga Östersund men som om en timme flyger tillbaka till Götlaborg...

Anonym sa...

Snö i Östersund låter bra - vi förbereder oss annars mentalt för den första gröna julen. Vi åker upp till Härliga Härjedalen på fredag och stannar till efter nyår. Vi vill ha massa snö!!! (fast helst inte på resan upp förstås.)