onsdag 20 december 2006

Grattis farfar på födelsedagen!

Idag fyller min farfar i Canada år - ganska många tror jag, själv tror han väl att det är 38 , som det var när han emigrerade till landet i väst (20 år sedan), men det är ju så med äldre personer att de kan få för sig saker som de sedan tror är sanning och då går det ju inte att ta ur dem det...Grattis grattis så mycket!

Jag och mamsen skulle på avslutning med bebisstickklubben idag - men det blev liksom julavslutningen på gympan inställt pga. sjukdom. Illa illa - hoppas bara att alla blir friska till jul! Istället fikade jag och mamma med Kajsa och Linda på stan, vi hade en egen avslutning utan stickning. På stan fick jag punka på framdäcket på vagnen och det ledde till ett litet haveri inne på NK i rulltrappan där vi fastnade. Men med lite våld och hjälp från en snäll tant så klarade vi ut det hela med livet i behåll, även om morsan blev LITE stressad. Själv tog jag det som vanligt med ro och sov lugnt vidare. Tur säger jag att vi ska till Norrland och hålla oss i skogen så långt bort från all julträngsel och rulltrappor som möjligt. Nu ska jag snart leka tjuv och polis med farsans kompis Anders (polisen) och hans tjej Malin.

Ha´de gott

p.s. Tack Sara för julklappen/dop-presenten som anlände i lådan idag - spännande!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är så impad över er fina blogg. Har förstått att det till viss del är Helenas förtjänst men jag vill ändå ge er en eloge för ert flit också. Det är jättekul att följa er här ifrån Stockholm.

Tack för det fina julkortet, Hillevi. Du är ju för söt. Sist vi sågs var på ett hotell i Arvika och då var du väldigt liten så det börjar bli dags för oss att komma till Göteborg snart. Jag har en syster som bor i Göteborg men hon ska flytta till Milano nästa år och plugga smyckesdesign. Hela er familj är välkommen till oss i Stockholm också. Fråga inte pappa om lov att åka hit för han vill nog helst inte komma till Stockholm... men han är hjärtligt välkommen kan du hälsa. Vi har haft en mamma, en pappa och deras lilla kille boende hos oss ett par dagar så det går om man vill.

Ha nu en skön jul och gott nytt år. Lycka till på dopet, försök ta det lugnt och lita på prästen, hoppas att han har hällt upp ljumet vatten till dig så du inte blir kall. Hälsa till mormor o morfar från Sara om du kommer ihåg.

Massa kramar till dig Hillevi och till dina föräldrar från Sara o Fredrik!!

Jempan sa...

Tack så mycket för julkortet! Du är ju så bedårande söt!
Imorgon styr jag kosan mot Ytterhogdal och sen vidare till Vemdalen på lördag. Äntligen är julledigheten snart här
Kram !

Anonym sa...

Ja din mor och far ringde ju in en liten födelsedagsång på min telefonsvarare. Som väl var vad det ju mest din mamma som hördes.
Snart så kanske du också sjunger i telefonen. Och lyssna inte på dom när dom pratar om min ålder. Dom är bara avundsjuka för att dom åldras och inte jag.

Anonym sa...

Nej, men... Fastnade ni i rulltrappan??? Vad fruktansvärt! Men de som har så långsamma och tråkiga rulltrappor på NK... Stod ni inte och väntade på dem ;-)?
Linda och Kajsa

Anonym sa...

förlåt, skulle stå hissar... får skylla på att jag har Kajsa i knät.