torsdag 14 december 2006

5 månader!

Och en dag, vi hann inte blogga igår eftersom vi firade mej och lucia. Det blev dock inte så mkt lussande, förutom att jag såg på tv då. Sjöng gjorde jag desto mer, mina egna luciasånger - mkt ooooaaaahhh i dem! Morsan och farsan festade på pepparkakor och lussebullar och farsan tog sig ett smakprov på sin egna "dunderglögg". Morsan tycker att den luktar rena rama dynamiten men farsan blev på glatt humör. Doften har spridit sig i hela källaren (där den stått på jäsning och även tappades upp) så nu är det verkligen jul på Guldpokalen. Har ni tur(?) så får ni smaka glöggen. Jag har dock gett morsan och alla andra som ansvarar för barn glöggförbud, ni får dricka "tomteglögg" istället. Julmust tycker jag däremot är väldigt spännande, jag fick tag i en flaska häromdan men blev stoppad i sista sekund - typiskt!

Ikväll blir det morsanfritt igen, det är julfest med Kammarrätten på Liseberg. Hon blir nog borta ett tag och har använt förmiddagen till att pumpa ut mat till mig, så hon känner sig som en riktig kossa, vit- rödbrokig vid namn Rosa. Själv utvecklas jag i en rasande takt - kan nästan sitta nu, i alla fall med stöd. I babysittern vill jag helst sitta rakt i stället för att halvligga hela tiden, jag lutar mej framåt som en fällkniv och får då stöd mot lekbågen. Moster Annika ska ta med en matstol som finns på Skärhamn till mig så ska vi öva att sitta vid bordet. För övrigt kan jag nämna att det regnar - ni ser väl på TV att det är översvämningar i Göteborgsområdet men här på Hising Island har vi klarat oss rätt så bra. Vi går inte ut i onödan utan håller oss mest inne.

Ha´de gott och glögga lagom!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj har du redan hunnit fylla 5 månader! Stora tjejen!
Grattis i efterskott från Dalahästlandet

kram

Jempan sa...

Nu har jag oxå en egen liten blogg..väldigt sparsam än så länge då jag inte är så haj på det här
kika in och lämna ett avtryck


www.jempanb.blogspot.com