torsdag 7 december 2006

Ensam hemma

med farsan har jag varit i kväll för första gången! Wow, det gick verkligen superbra - vi softade framför TV:n, pratade med farmor, käkade gröt, sanerade köket och hade det gôtt. Märkte knappt att morsan var borta förrän hon vips var hemma igen tre timmar senare och fullkomligen överföll mig med pussar och kramar. Morsan var på stick-junta, vuxenmodell, hemma hos stickpolaren Linda. Imorgon följer jag med också, då är det baby-stick hos Linda och Kajsa igen... Det var bra för morsan att öva sig att vara hemifrån lite - hon ska nämligen på julfest om en vecka med Kammarrätten och då kanske det blir lite längre än tre timmar.

Annars har väl Göteborg slagit regn- och värmerekord igen den här veckan, det är typ + 10 och spöregn vareviga dag - idag toppades det med lite storm också. Vi var på stan och lunchdejtade med morsans juristpolare tant kammarrättsfiskal Camilla och tant tingsnotarie Linda. Kul att höra att jag blivit stor och att jag var lik pappa (?!). Sedan rantades det runt i butiker, vi kollade lite julklappar - nu blir ni allt nyfikna va, men jag säger ingenting - bara att vi köpte något fint och något som kan bli fint! En styck julstjärna till m&p:s sovrum, en ljuslykta till toalettfönstret så att jag har lite glamour att titta på när jag besöker "the ladies room". Dessutom lite ljuv julmusik att matcha den pyntade lyan med - Ella Fitzgerald´s swinging Christmas och en lite mer finstämd skiva i folkviseton med diverse svenska kvinnliga artister. Så här skall diggas/njutas. Men nu har vi nattsuddat färdigt för ikväll!

Natti-natti från Guldpokalens lilla ängel

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med om frågetecknet efter meningen lik pappa. Det måste vara någon som ville vara "rolig" Det kan ju vara möjligt att du tar efter din pappa i olika saker som du gör å de å sånt men inte i utseendet. Du är ju ett jättegulligt änglabarn. OCH DET ÄR INTE DIN PAPPA!!!!

Hellenfrånfjällen sa...

När katten är borta dansar råttorna på bordet... ;-)

Hellenfrånfjällen sa...

..bra skenmanöver där med sanering av köket tjejen. ;-)

Lisa Förstberg sa...

grattis till första mamma frånvaron!! Du måste va en modig tjej, vissa vill ju inte släppa morsan förrän de är flera år. Själva är vi modiga krabater, 350 gram lätta men syrran i säcken bredvid skiter i att hon är flugvikt och utmanar mig i kickboxing varje kväll ändå. Övning ger färdighet minsann. Vi blir så sugna på att komma ut och testa allting du skriver om, men mamma säger inte före första april, tills dess är det till att äta upp oss och öva sparkar. Syrran fick in en go en på revbenet häromdan. Tyckte nästan att vi hörde morsan stöna härinnifrån. Vi kan inte komma på dop, men vi kommer gärna hem till Hising Island nån gång efter nyår? Mamma får inspektera alla lampor och hur man lagar gröt.

Anonym sa...

Till att börja med så är jag ju rätt så lik mamma också men lite pappa är det ju i mej också (annars skulle han kanske bli ledsen!) När jag föddes hade jag svart och lockigt hår vilket gjorde papsen lite konfunderad...nu börjar jag bli mer och mer blondin.

Kul att Alpha-tjejerna i London hittat till min blogg också, jag börjar bli världsberömd - Canada, Östersund och London. Många kramar till er alla!