torsdag 21 december 2006

Grattis Alma 6 år!

Min blogg börjar att bli rena rama födelsedagskortet, kanske ska jag börja knäcka extra på radio-grattis när jag blir stor. Idag är det min stor-kusin Almas tur att firas, hoppas att du får en bra dag! Din present kommer med farmor (din mormor) på jul eftersom vi glömde att ge dig den när du var här. Men ponchon som morsan stickat på i evigheter fick du ju i alla fall...Kanske kommer även lillasyster Ellens att bli färdig någon gång...

Igår hade vi en mysig kväll med Malin och Anders - jag fick ett jättemjukt och fint får av dem som jag har döpt till Pelle, efter den berömda lammsteken. Fick även högklassig underhållning i form av dockteater med bl.a min groda som sjöng kvack-kvack-sången. Idag är vi inne och städar, packar och slår in julklapparna inför morgondagens långa resa norrut. Tur säger jag att vi inte ska åka E6:an åt farmors håll - det har väl inte undgått någon att hela vägen har rasat, och vi som åkt där så mkt den senaste tiden. Läbbigt.

Åter till tomteverkstan! P&K på er.

Inga kommentarer: