onsdag 2 maj 2007

Sköna maj

välkommen till vår bygd igen!

Vi har haft en underbar majdag idag - varit ute mest hela dagen och solat och lekt. Morsan stod för solandet för jag har ju en ny hatt som skuggar solen bra, t.ex. när man gungar:



I helgen var jag på turné i norra Bohuslän, jag hälsade på hos farmor, Roger och Lilleman. Det var superfint väder även där och jättekul med mycket "lektid" eftersom farmor och Roger skötte all markservice och underhållning med bravur. Det blev även en provtur i Haglöf-stolen, pappa hade mig på ryggen när vi promenerade i skogen. Lite läskigt med gran- och tallkvistar mitt framför näsan på en...men det ska nog kunna bli lite mer skogsmulle av mej också - vänta bara.
Här leker jag med farmor och Lilleman:

Och sedan hamnade jag hos mamma-frisören. Som ni ser på föregående bild var jag ju ganska långhårig och behövde hårspänne för att kunna se överhuvudtaget. Men Lilleman, som är en välutrustad pudel, hade saxar och frisörgrejer så att det räckte och blev över även för mej.
Såhär såg det ut när jag hade premiär hos frissan. Hårfagert värre!

På söndagen blev det en premiärtur för säsongen på Smögen-bryggan. Ganska mycket folk hade hittat ut, flera affärer och caféer hade öppnat och en och annan stor båt var ute på sjön.


Valborgsfirandet gick lugnt och städat till hemma på Guldpokalen tillsammans med tant Jenny och onkel Lars. Igår på 1 maj så var jag med om mitt första demonstrationståg - vi gick "mot strömmen" morsan och jag...Det var nämligen så att vi skulle till min kompis Kajsa som bor på Övre Husargatan. Demonstrationen hade just börjat från Järntorget så spårvagnen vi var på fick stanna och vi passagerare fick gå genom tåget för att komma fram...Lite olika slagord, trummor och Internationalen hörde jag allt. Tur att jag hade min röd-svarta vagn dagen till ära ;-) När vi väl kom fram så lekte jag och mina kompisar och busade jättemycket så både jag och morsan somnade när vi kom hem.
Soliga vårhälsningar och kramar från Götet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ha. du har blivit klippt med hund sax. Stackars dig. Jag kommer snart och tar hand om dig.

Anonym sa...

hejsan! jag sitter och har tråkigt som provvakt på nationellt prov i engelska b. har iaf lyckats boka tågresan ned till gbg den 18 juni. tur att man har mycket att göra när man har hög lön och är ledig jämt :)
många kramar från gu´mor