fredag 11 maj 2007

Märta-dagen!

Å stort grattis till alla mina namnar där ute! Jag har redan uppmärksammat gammelmormor 1, Märta Blomdell och moster Annika Märta, sedan återstår gammelmormor 2 Ingrid Märta Malmborg också men hon var inte hemma när vi ringde. Snacka om släktnamn jag har alltså, eftersom min gammelfarmor också hette Märta. Sedan "känner" jag ju Helenas mamma Märta Hagberg och stick-klubbs-Märta också! Grattis till er alla!

Fredag och lite regnigt. Morsan är fortfarande lite ledbruten men klarar att vara på golvet med mej i alla fall. Vi ska nog ta en repa in på stan, träffa pappa och fika och fira mej lite nu på eftermiddagen. Om vi orkar...och det slutar regna. I kväll kommer mormor och morfar till Skärhamn och ska vara där hela veckan, så imorgon åker vi dit så att jag får leka med dem. Imorgon är det också Göteborgsvarvet - en springtävling som vi tänkt kolla på eftersom en kompis till morsan skulle vara med, men det var tydligen inställt för kompisens del pga. förkylning. Nåja - det är nog lugnare att dra till Tjörn, här ska ju vara Nato-övningar och grejer.

Nu har vi förresten skickat in dagisplatsansökan för min del, det blev
1. Dagmamma
http://www10.goteborg.se/lundbyskolor/slattadamm/lerlycke.htm
2. Sockenvägens förskola (närmaste)
http://www10.goteborg.se/lundbyskolor/socken/
3. Prästkragsgatans förskola (också nära)
http://www10.goteborg.se/lundbyskolor/prastkrag/
Dessa alternativ kan sedan utökas med andra ju närmare januari vi kommer...men det är ju inte fel att vara ute i god tid, eller hur?!

Nu är det lunchdags och sedan en middagslur! Trevlig helg på er!
Kram Lill-Märta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis lill-Märta på namnsdagen! Har du fått ngn god namnsdagsfika än?
Hur är det med morsans rygg? Är den på bättringsvägen eller är det krokigt o stelt än?

Hoppas att ni får en bra helg!
Kramar från Jenny

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen! Hoppas du firar med något godare än fisk och gröt :)
Ha de så bra i helgen och hälsa alla!
/kram från gu´mor

Anonym sa...

Hallå tjejer och grattis på första namnsdagen! När ni åker hem från Tjörn så får ni mer än gärna svänga in hos mig, jag bor nära E6:an... Har både bullar och saft! Kram från Tant Kattis

Anonym sa...

Nä nu e de la änna längsedan ni skrev något på bloggen. De va la ryggen din mamma hade ont i å inte i händerna eller? Har ni ingen dator där ute i vildmarken kanske?(Skärhamn) Din far hade ju varit nere och hälsat på halvdanskarna hörde jag. Han kanske snackar galet nu då? Hoppas du väcker upp mor din snart så vi får höra lite nyheter.