söndag 27 maj 2007

Mors dag!

Idag har jag uppvaktat min lilla mamma med skönsång och choklad. Pappa hade hjälpt mej att fixa presenten, som var praliner från Flickorna Kanolds = mums tyckte mamma. Väckte henne gjorde jag dock helt på eget bevåg - vi var uppe en hel del i natt faktistk :-) Jag har nämligen råkat ut för nån liten åkomma, ev. tredagarsfeber. I fredags eftermiddag blev jag hängig och sedan väldigt varm och trött. Fick lite medicin och sov som en sten. Igår var jag lite lätt rosaprickig, vilket enligt läkarlexikon stämmer med barnsjukdomen tredagarsfeber. Idag är alltså dag två och jag är lite bättre, piggare och inte lika varm. Vi tar det rätt så lugnt i alla fall.

Igår eftermiddag blev det dock en tur till kusinerna i Hindås, skulle lämna lite material inför deras klinkerläggning i hallen och sämre än att jag kunde leka lite var jag ju inte. Det blev god middag och underhållning samt safari bland alla gårdens djur. Här är en bild på hela "galna gänget" för lite tokiga ser vi allt ut
Här är lite andra blider från förra helgen när jag var hos moster, mormor och morfar i Skärhamn och lekte
Jag passade även på att lukta på alla fina syrener, men lite farliga var de allt
Morfar hade tagit med mamma och mosters gamla "kärra" som jag fick provåka
Nähä - nu ska det bli morsdagsmiddag med inspriation från matprogrammet på TV som heter Saras kök och sen ska jag väl ta och krya på mej för i veckan vankas eventuellt fint besök av vänner från Falköping.
Ha det gott!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu får vi bara hoppas att din lelle Far skickar dom tjusiga bilderna i ett e-mail också så att man kan få tillräkligt stora kort att sätta upp på kylskåpet.

Anonym sa...

Ja där var din lelle Far väldigt snabb får man säga. Men om man får lov att gnälla lite (det tycker ju jag om att göra)det där kortet med din Faster Åsa och dom vilda kusinerna (båda två) skickade han inte med. Men om du nyper honom lite så kanske han vaknar till och skickar det också. Nu har jag gnällt färdigt. (för idag)

Anonym sa...

Jajemen, nu äntligen kommer vi från Falköping för att leka och stoja med dig hela dagen, eller så länge du orkar i alla fall :-) Det ska bli jätteskoj. Kramar från Hanna och Sofia

Lisa Förstberg sa...

Vad stor du har blivit!! Å så sööööt! Det låter inte kul med feber...uschåfy. Men det är väl bara början. Vi diggar din sulky skarpt; vilka härliga 70tals toner i brun och orange på den du, matchar ju din vippstol perfekt. Gonatt från London!

Anonym sa...

Du är så bedårande söt Hillevi och vad stooor du har blivit! Hoppas att vi kan träffas en sväng i sommar när jag kommer ner till Göteborg.
Här i Falun var det rena rama sommaren igår och jag brände mig traditionsenligt på axlar och bröst. Som det ska vara alltså :)
Kram på dig och hälsa Morsan!

Anonym sa...

Hej!
Vilken underbar sulky!
Är den möjligtvis till salu?
Snälla hör av dej, jag och min sambo har letat sådan läääänge
mail: dannedevil@yahoo.se