måndag 7 maj 2007

Ulla-bulla-red

Ulla-bulla-, ulla-bulla,ulla-bulla-red! Det är en egen Ullaredsång som morsan och hennes polare Johanna hittade på när de var typ 12 år och äntligen skulle få åka till Ullared (efter att ha tjatat hela sommaren).

I lördags var det dags igen för morsan hon fick nämligen åka med moster och hennes pluggkompis + arbetskamrat som skulle shoppa loss i den Halländska lågprismetropolen. Kl. 7 på morgonen bar det av från Hising Island. Jag fick vara med pappa hela dagen och vi hade det så mysigt så. Det enda jobbiga för pappa var nog att han varit på vårfest på fredagen så han var allt lite trött, men det hindrade inte mej från att få med honom till lekparken direkt på morgonen! Efter några timmar (typ 5) kom morsan och moster tillbaka med alla fynd. Det var bl.a. en hel del till mej - kläder, leksaker, cd-skivor, nappar, skedar, und so weiter och sedan lite obligatoriska kem.produkter och naturligtvis plastpåsar. Damerna var mkt nöjda med shoppingen och längtar inte direkt tillbaka till trängseln bland galna kärringar och gringiga gubbar på ett tag...

Igår, söndag, var en väldigt skojig dag - jag hade mycket externa kontakter och input så att säga. På dagen passade moster och Thomas mej i några timmar medan mor och far köpte växter samt planterade på balkongen. Efter det bar det av på middag hos familjen Östlund. Min kompis Klara hade fyllt tre år och fick en poncho som morsan stickat i present. Mycket snygg (om man får säga det själv, det ryktas att jag ska få en likadan) och den lilla (stora) prinsesstjejen klädde galant i den karamellrosa kreationen. Vi grillade och lekte och kom inte hem förrän klockan var mycket. Tur att det har varit måndag idag så att jag och morsan har kunnat vila upp oss lite! Det blev en lektur till Öppna förskolan i alla fall mellan tupplurarna. Nu ska vi sova för imorron är det ju gympadags. Undrar just hur det ska gå när jag kryper så snabbt som jag gör nu...kanske blir det "jage" för morsans del!?

Tjipp å hajk för denna gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att din mamma kan få tillräkligt med gymnastik med att krypa efter dig.(om hon hinner med)
Säg till henne att använda knäskydd och sedan e de bara till krypa som bare den. Din pappa kunde ju också hängt med i den träningen om hans knän hade varit lite bättre. Men han har ju blivit gammal och utsliten så det går ju inte.