onsdag 30 maj 2007

Busigt besök

har vi haft idag av våra kompisar Hanna och Sofia från Falköping. Det var jätteskoj att träffa dem båda, har ju bara träffat mamma Sofia förut. Det var full rulle hela dagen och jag lärde mig massor av skojiga saker av Hanna som är 1 år och 2 månader gammal. Till exempel visade hon mig hur man skulle äta bra och fort så att man inte blev av med maten...hon lärde också ut konsten att verkligen uppskatta smörgåsrån och inte bara gegga med dem som jag har gjort förut. Än så länge hinner jag inte med i hennes mattempo, men så har jag ju inte så många tänder heller.
Morsorna pratade på som "malande ljud" mest hela tiden om hur det var "förr" när de var notarier tillsammans på länsrätten osv. Morsan hade till och med lite ont i käkarna när de åkte hem och då var det ju dags att berätta om dagen för farsan. Det här var en så kul dag att det gör vi gärna om. Det spelar inte ens nån roll att Göteborg visade sig från sin allra göteborgigaste sida = regn och blåst, vi gick ändå en promenad upp på Ramberget och visade utsikten (i dimman) och smarta som jag och Hanna är så passade vi på att sova under tiden, gott inbäddade i våra vagnar.

Såhär fina likadana jackor har vi:



Och här sitter vi båda i Sofias knä och myser (morsorna har såklart fikat som vanligt).

Imorgon hoppas vi på en fin dag så att vi kan vara ute och få lite sol på näsan!
Kram







2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Hillevi. Nästa månad så ses vi ju. Det skall bli kul. Speciellt som vi är så lika du och jag.(lika gulliga) Har din Pappa lärt dig att sjunga heja blåvitt ännu? Eller...här vare livat här vare glatt,här vare blommor I Morsans hatt. Blåvitt, Blåvitt, Blåvitt. En mycket lämplig och lärosam ramsa som du kan träna på.

Anonym sa...

Hej hopp!
Nu har jag nästan hämtat mig efter allt vårt busande. Och nu ser jag fram emot att få presentera dig för min egna favoritkompis, den fantastiskt busiga vovven Enja! Hoppas att vi ses snart, Kramar från Hanna (mamsen hälsar också...)