tisdag 22 maj 2007

Pottpremiär

hade jag igår! På min blåa fina potta från Ulla-bulla-red som spelar en trudilutt i form av "Lambada" när det kommer nåt i den. Inte så att vi allvarligt tränar att jag ska säga till när jag är nödig, men det brukar ju synas när jag "tar i" och då har mina päron kommit på att det är en god idé att öva att sitta på pottan. Än så länge går det alltså galant!

Idag känner jag mej lite bättre även om morsan snorkar och hostar. Vi tog oss en tur till Öppna förskolan som idag hade baby-öppet. Coolt, jag var nämligen en av de största som kunde "leka" med alla leksakerna och roffa lite av småbebisarna...Mina polers från bvc-gruppen Harry och Tage var också där och det tyckte i a f morsan var skoj för då kunde hon hänga lite med deras mamma resp. pappa. Fint väder har det blivit igen, idag på eftermiddagen - morsan tog fram stolen på balkongen, kokade kaffe, dukade upp med tidning och korsord och tänkte slappa efter öppna förskolan när jag skulle sova. Tji fick hon, jag sov en halvtimma och det var visst allt för idag. Nu är jag ruggit trött så det blev inte nån tur till Flunsåsparken, som m&p egentligen hade tänkt - det var Galenskaparna där ikväll. Nu kanske inte alla känner till "Flunsan" men det är en mysig folkpark som ligger granne med vårt gamla hus på Sockenvägen. Varje sommar kör de "familjekvällar" med underhållning, fika, lotterier och allmänt trevligt hålligång på tisdagskvällarna från kl. 19.
(se t.ex. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=346758)
Det är himla mysigt bara att ta en promenad förbi "i vimlet" - morsan brukar alltid bestämma date med sin kompis Soffan-Anánàs (som fick henne att flytta till Hisingen från första början) och hänga lite i parken. Men nu var jag som sagt för trött - så det får väl bli nästa tisdag istället, om vädret tillåter!

God natt från pruttisen på Guldis

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså du. Det spelar när det blir påfyllning i pottisen. Kan man ändra på melodin om det börjar bli tjatigt? Det finns ju många käcka melodier från dom däringa melodifestivalerna ni har där som kunde passa alldeles utmärkt i en potta under allt det som kommer ur din lilla fina prinsess-rumpa.