måndag 8 januari 2007

Vardag igen

Jaha, så nu är allt som det var innan jullovet. Farsan har stuckit till länsrätten och jag och morsan roar oss på egen hand här hemma. Till och med vädret är likadant som innan jul - regn, blåst och murrigt. Lika bra att ta en tupplur medan morsan skriver...

I fredags hade jag besök av min kusin Ellen och faster Åsa, de hade bakat bullar som de bjöd m&p på. Ellen showade massor för mej och jag skrattade så jag nästan kiknade åt hennes clownkonster. På lördagen träffade jag Oscar och Jonas Cromell som var här och lämnade tillbaka en såg som de hade lånat, deras jul hade varit lite trist eftersom hela familjen varit sjuka och mamma Anna fortfarande var dålig - lunginflammation. Krya på dej säger vi! Farmor och Roger var här en sväng på kvällen efter att de kollat på från Tango till Taube eller nåt sånt med Sven-Bertil Taube och Håkan Hellström, som tydligen var jättebra. Nu har moster kommit tillbaka till södern igen och vi skjutsade henne till Skärhamn där min matstol (morsans gamla) fanns. Den är jätteskoj att sitta i - och det bästa är att man kan vända på den så blir det en bil alt. en stol med bord. Smart va!? Passar utmärkt med matstol nu när jag börjat utforska gourmetvärlden lite mer. Idag blir det nog potatis m. blomkål med nyponpuré till efterrätt (rätt sur). Det går bra med min mattillvänjning - morsan klagar dock lite på att det även märks på min blöj- och klädförbrukning. Skitsnack, bokstavligen.

Eftersom det troligen inte blir nån uteaktivitet idag - regn, regn, regn och storm ska vi ta och lyssna på lite bra musik som jag fick i doppresent. På hemmafixarfronten är det min garderob som är på tapeten. Farsan har rivit ur inredningen i ett gammalt skåp (mitt blivande rum var ju kök förut) och det skall nu fixas med trådbackar etc. för att rymma alla mina klädkollektioner, vilka slår i vart fall farsans med hästlängder. Moster hade ju med sig en present från mormor också - två par jättefina stickade sockor. Tack så mycket för dem!

Tills vi hörs eller ses igen, sköt om er och simma lugnt om ni ska ut i regnet.
Kramar Hillevi med mor

8 kommentarer:

Hellenfrånfjällen sa...

Hillevi! Jag hade en likadan stol när jag var liten. En jättefiffig pryl som var/är otroligt roande när den förvandlas til bil. Enjoy!

Anonym sa...

Hej Hillevi och god fortsättning på livet. Förstår av bilderna att allt är väl. Jag har försökt att skriva ut bilderna av dig för att vidarebefordra till farmor Lilly men vår skrivare är inte ok. En expert måste tillkallas först. Kanske din farfar kan besvära sig med att skriva ut bilderna och skicka till sin mor. Bra om du frågar honom hälsar Lilian

Anonym sa...

Hej!

Tusen tack för dopsmycket jag fick av er, Lilian och Bengt. Vi ska ta och åka till Lilly och visa lite bilder - samt mig "live" snart. Åka runt och hälsa på är det enda vettiga man kan göra i detta regniga s.k. vinterväder!
Kram

Anonym sa...

Du får väl komma hit och leka i snön med oss och göra snögubbar och sånt. Åså kan vi kasta snöbollar på mamma och pappa.
Kul va?

Anonym sa...

Du får väl komma hit och leka i snön med oss och göra snögubbar och sånt. Åså kan vi kasta snöbollar på mamma och pappa.
Kul va?

Anonym sa...

Jag kommer inte åt min adressbok på hotmail så jag har inte din mail heller..tur att vi har våra bloggar :)
min mailadress: jenny.beckman@grycksbopaper.com

Kram

Anonym sa...

Tack för senast gullunge, hoppas att du får komma ut i det härliga vädret idag, När du blir lite större så kan du komma hit och rida på Lukas och Lillebror, det skall vi göra idag. kram Karlemons

Anonym sa...

Hejsan Hillevi. Jag har pratat med gammelfarmor Lilly och hon tyckte att Du växer så det knakar, bra gröt du får tydligen. Synd att din farfar börjar bli så senil att han skickar samma kommentar gång på gång. Vi har haft strömlöst efter orkanen Per men nu är allt iordning igen. Hälsa mamsen och papsen från Lilian