fredag 19 januari 2007

Sol ute, sol inne

sol i hjärta, sol i sinne! Idag har det varit en kanondag - och till råga på allt fredag, så nu blir det helg och två föräldrar som kan leka med mig på heltid. I like! Jag och morsan gick en lång promenad upp på Ramberget och det var riktigt varmt i solen - kändes som mars minst (enligt morsan).

Vi var också på posten och hämtade ett paket från Canada. Tack farfar och Claudette för de fina sakerna ni skickade till mig, ett par skor (nog lite stora ännu), en klänning, en väst, en disco-badanka som blinkar i olika färger och en handdocka å inte minst den kristliga kalendern då förstås - från Göteborgs stift. Den ska vi hänga ovanför pappas säng så han blir lite frälst. För er som inte hört nyheten så jobbar Claudette i en "thrift-shop" och där kan man tydligen fynda en hel del ;-) Inte mig emot eftersom jag får roliga paket titt som tätt.

I helgen blir det besök av Klara med familj, farsan har handlat hem lammrack som han ska bjuda på och Klara ska få sin favorit gröna ärtor, mumsigt kanske!? Jag håller mig mest till plommon numera - och det har gjort susen så nu kan vi nog ta lite andra puréer igen.

Ha en bra helg allihopa! Vi har after-work till mina barnkammarrim-cd, de är verkligen bra. Kråkan och mamma Mu:s "kråkradio med fart" på radion är också bra.
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
ta´t lungt med pruttmoset, å ha de gött i helga! Hanne ä é kallt å snö, Äntligen!
Kram från gu´mor

Anonym sa...

De va la käckt att paketet kom fram till dig. Ja vi tänkte ju änna att det kunde vara bra för din pappa att läsa på lite i fall att det blir något mera husförhör i framtiden.(kyrko-almanackan kom från din jättegamla gamlafaster)Stepmonster Claudette har vansinnigt kul när hon jobbar gratis. Att det kan vara sköjigare än att få betalt e ju änna könstigt. Men hon kan ju jobba hur lösigt hon vill och shoppa till dig och dina kusiner så det blir la bra då.Bar att din mamma tar ut dig på promenader. Här hade hon fått motion om hon hade försökt putta en kärra genom allt slasket. Hej då.