måndag 22 januari 2007

Hos doktorn

har vi varit idag för en 6-månaderskontroll. Det gick galant, när vi väl kom dit. Det är ju numera lite kallt och vintrigt i Götet så morsan hade fullt sjå med att klä på mig och henne innan vi kom iväg - och så hade pappa gömt insatsen till barnvagnen i källaren också, men det var ju i o f s bra, en mindre sak att släpa på.

Dagens statistik: vikt 8,25 kg, längd 70 cm, hattmått 44 cm. Allt normalt, dock har jag växt lite mer på längden nu än på bredden - trots att jag börjat med mat.

Doktorn var en väldigt trevlig dam som tyckte att jag var jätteduktig på att sitta. Hon sade också att det är skönt för morsan att ha ett så lugnt och eftertänksamt barn, att man skulle njuta av det och den tid man har tillsammans då. Gåstolar och andra aktiviteter är onödiga om man har ett barn som håller sig lugn på golvet...Precis som jag gör - inga fysiska aktiviteter i onödan alltså. Eftersom jag gillar att sitta har mor och far införskaffat en till matstol till mig som hänger på köksbordet. Det är lite fräckt att sitta och dingla med benen. Den är väldigt praktisk att ha på ett lite högre bord som vi har i köket dit "hokus-pokus-stolen" inte når upp. När vi ändå var ute på shopping så passade vi på att köpa inredning i form av trådbackssystem till min garderob så nu ska morsan bara sortera in alla mina grejer och sedan skall dörrarna målas och voilà så är mitt "dessing-room" klart.

Helgen bjöd i övrigt på ytterligare en storm, slubbigt snö-blask-drövel och en rolig lördagkväll tillsammans med familjen Östlund. Farsan bjöd på lamm och morsan på vit chokladkaka till efterrätt. Jag drack välling och Klara trotsade alltihop - ingen mat - ingen efterrätt. Men hon var nog på väg att bli förkyld stackarn, hoppas att ni är bättre nu, både Klara och Johanna. Jag fick en bok också i doppresent, tack så mycket. Och tack Helena för "Den röda barnkammarboken" som damp ner i brevlådan idag. Förutom klädboutiqe kan jag snart öppna bibliotek. Som om det inte var nog med presenter hade moster och Thomas varit i Gällstad och fyndat lite - jag fick en fin "lilla Anna" tröja + strumpor.

Idag skiner solen och det är -5 grader, vi är nyss hemkomna från en långpromenad runt Slätta Damm och det nöp gött i kinderna. Nu ska projekt garderob påbörjas.
Tjingeling på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sötaste Tjejerna!!! Jag ringer er, så bokar vi in något, det är verkligen på tiden att vi lunchar! KRAM