fredag 24 november 2006

Stick-klubb

Har det varit hemma hos oss idag. Det är morsan, Linda och Karin som stickar - fast ärligt talat så fikar och pratar de mest...och så har de fullt upp med att hålla reda på mej och mina polare Kajsa 8 mån och Amanda 7 mån. Flickorna är alltså lite större än jag, de kan krypa och stå och vara lite sådär allmänt snabba när de ser krukväxter och annat skoj i sin höjd. Men då får morsorna rycka in och göra hemmet barnsäkert. Tids nog kan nog jag ställa till med ett och annat också- så det är lika bra att m&p lär sej vad som funkar.

Skönt med fredag! Nu har farsan kommit hem och jag ska busa med honom hela helgen lång - morsan har knakat till det i ryggen när hon lyfte min barnvagn in i bilen vid en av alla våra turer till Frölunda Torg, så hon kan inte lyfta mej så bra...Måste träna upp sig och göra övningar som moster sjukgymnast kan. Själv har jag har övat flera minuter på mina ryggresningar idag, så det så och så övade jag att sitta lite också, jag är bara lite framtung!
Här är några bilder från dagens stick-café:
1. Jag, Amanda och Kajsa



2. Tant Karin, som blivit en riktig "proffs-stickare" - stickar helpatent minsann och morsan som ligger lite efter med sin sjal (det är bara för att hon blogar istället för att sticka). Tant Linda stickar ponchos på löpande band inför julen (men det är hon som håller i kameran på denna bild).
Trevlig helg till mina läsare!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är väl inte mycket att tillägga förutom att det ser ut som det ligger en kartong med praliner på bordet som din mamma och hennes vänner antagligen stoppar i sig utan att bjuda sina stackars hungriga barn på.

Anonym sa...

Ja, men när man ammar så får man äta praliner. Barn däremot kan ju inte äta choklad utan får hålla tillgodo med mjölk, gröt och banan...Idag ska vi prova lite mosad potatis. Mmmmm.Inte heller pappor mår särskilt bra av praliner och därför tyckte mammorna att det var lika bra att käka upp dem.

Anonym sa...

tjena på er E&H
jag hoppas att allt är bra med er i Götet. Här i Falun är det varmt och all snö är puts väck. lite tråkigt!
Kommer ni till Härjedalen ngt under julhelgen? Vore jättekul att träffas i så fall.
kramar Jenny

Anonym sa...

Hej Jenny!

Jo då, vi åker upp den 22 dec och planerar att vara "hemma" ett bra tag - har just pratat med pastorsexp. i Hede och det ser ut att bli dop på nyårsafton kl. 16 i samband med Nyårsbön i Hede kyrka. Då är du välkommen om du har tid och lust.
Kramar Ella och Hillevi

Anonym sa...

hej igen!
Det vore jätteskoj att få komma på dop!
Vi får ta och höras ngn dag. min hotmail funkar inte på jobbet, men jobbmail: jenny.beckman@grycksbopaper.com
kram