onsdag 15 november 2006

Nu bär det iväg

till Jämtland med nattåg. Morsan håller på och packar, hon tycker att det är mycket att tänka på när man ska packa åt mig - ombyten, varma kläder och inte minst alla mina finkläder eftersom jag ska på fest. Tur att moster följer med och kan hjälpa oss med bagaget när inte farsan ska med. Han ska vara hemma och jobba istället och fixa med sina nya högtalare. Farfar har ju skrivit att vi ska ringa och säga åt honom vad han ska göra när vi är borta - så då får vi väl göra det då! Hur som helst ska det bli spännande att komma till Norrland, jag har ju aldrig varit där förut. Snö har de visst också gott om där uppe, ska bli kul att se! Dessutom blir det ju fest med det legendariska "Åsengänget"- något jag bara har hört talas om innan. Tur att jag är en van partypingla från sommarens och höstens alla bröllop!


Här är förresten en bild på mej och morsan när vi var på Camilla och Daniels bröllop i Skåne, nämrare bestämt i Borrby, den 9 september.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka exemplariska bloggare ni är du och morset. Uppdateringar varje dag. Så ska det se ut!
Mulet och grått i Jamtland idag men det tycks bli varmt i helgen. Jag åker ner till Stor-Sthlm på fredag över dagen men kanske kan vi ses en sväng på stationen innan ni åker på söndag?
Trevlig resa!

Anonym sa...

Hej!

Ja, vi kanske kan ses innan vi åker tillbaka- men vi åker inte förrän måndag kväll. Vi kan höras om det på mobilen.
Lycka till i "Knärschk-hôlm".

Ingelsetorp sa...

Ha´t gott i "lappland", vi ses på domsönafton. Vi åker och badar oss i Fredrikshamn på lördag så vi kommer att bli rena. Det måste man ju vara på domsöndagen. Säg till mamma att sjunga tandborste, tandborste här kommer jag....