tisdag 21 november 2006

Hemma igen

Nu har vi anlänt till Göteborg igen efter vår Norrlandsturné. Tiden går himla fort när man är borta och träffar massa folk. Jag har fått så mycket uppmärksamhet att jag inte vet hur det ska gå nu när det "bara" är morsan och jag igen...Men det är klart - farsan ska jag ju snart träffa också :-)

Tack så mycket mormor och morfar för den roliga festen och all god mat (som jag fick indirekt!) Det var verkligen roligt att träffa er och Åsengänget, nu har jag lärt mej många roliga historier och sånger. Dessutom fick jag höra att "jag var så sööööt så det är inte sant" och andra härliga kommentarer! Jag fick också en sångbok med tillhörande cd av musiklärarna Eva-Britt och Jan-Erik. När jag fyller tre år ska de komma och hålla husförhör på alla låtarna. Vi övar för fullt, inte minst på visorna på härjedalska "Ekorr´n såt i grana" å "Tri små käringa"som jag fick lära mej. Tack också till "gammel-moster" Margareta för vistelsen hos dig och för den fina lilla mjukishunden jag fick och inte minst hjälpen av och på tåget...Resan tillbaka gick kanonbra - en liten incident bara, när Thomas skulle hämta oss så vägrade Fiaten starta på stationen. Morsan och moster knuffa och putta men inte hjälpte det. Till slut blev vi räddade av en taxichaffis som startade bilen med startkablar. Tro´t eller ej - men han hade en Citroën så nu ska morsan sluta klaga så mkt på det märket har hon lovat.

Nu ska vi ut och känna på Göteborgsluften! Ha´de

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem till regniga Göteborg flickor!! Vi ses någon dag va? Kram från Kattis

Anonym sa...

Det måste ju vara skönt att komma tillbaka till civilisationen.
Det är förstås synd om din pappa som nu var tvungen att bädda sängen i en himla fart innan ni kom hem. Men det tycker han nog att det var värt. (Nu kan du ta bort händerna från öronen för dom pratar riktig Svenska där du är nu)

Anonym sa...

Det känns konstigt utan snö...och jag har lärt mej massor härjedalska.

Kattis, vi är öppna för lunch/fika-date vilken dag du vill nästa vecka!
Kram!