måndag 13 november 2006

Grattis på namnsdagen pappa Kristian!

Hej mina blogg-besökare! Jag har just tagit mig en lunch-lur och då tyckte jag att det faktiskt var ok att morsan satte sig en stund vid datorn. Idag är det regn och rusk här i Götet - vi får se om vi ska ut och prova det nya regnskyddet som vi köpte till min vagn igår. Morsan är skeptisk, men hallå! - hon fick ju faktiskt nya gummistövlar av mej och farsan i födelsdagspresent som är till för att användas dagar som denna.

Igår firade vi farsdag - farsans första - han fick en kaffemugg som det stod hjärta pappa. För säkerhets skull köpte vi en likadan till morsan, hjärta mamma så att det inte skulle bli orättvist. Eftermiddagen igår var tung - vårt favvolag BK Häcken förlorade kvalet till allsvenskan mot ett "Knärschk-Stôckhôlms-lag" till på köpet (Brommapojkarna). Så det blir till att gå på Superettanmatcher nästa säsong. Nu har jag ledsnat på att all uppmärksamhet riktas mot dumburken istället för på mej.

Tjipp & hajk!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du påminde mig på Kristian-dagen!!!! TACK! Ella - hör av dig när du har tid att luncha! KRAM Kattis

Anonym sa...

Ja det är bra. Håll dom sysselsatta. Lite mera i blöjan också. Det är ett bra sätt att få uppmärksamhet på. Och glöm inte att äta ofta. Tala om när du är huingrig! Mycket högljud skall du vara. Snart så kan du förflytta dig och då får dom lite välbehövlig motion också.

Anonym sa...

Det är ju inte bara Kristian-dagen idag utan också Hillevis 4- månadersdag. Vi ska fira med lussekatter ( en månad kvar till lucia)! Hillevi firar med rullövningar.

Anonym sa...

Hi Hillevi,
Nice to hear how active you are; and indeed, the 13 of every month IS your special day. So, keep morsan and farsan on their toes and live it up! Cheers, Claudette

Hellenfrånfjällen sa...

Grattis busungen på 4 mån dagen!