tisdag 14 november 2006

4 månader och 1 dag...

...gammal är jag idag! Det har vi firat med att vara på stan hela dagen. Idag var det nämnligen mamma-barn-gympa på Fysiken som vi går på tillsammans med andra mammor och barn. Inga pappor har synts till än så länge, förutom de som kommer och tittar in genom fönstret på oss då. Vi barn används som vikter under styrkedelen och annars är vi publik när morsorna kör lite aerobic/kondition. Idag var jag vaken halva passet - det är ju lite jobbigt att vara vikt så jag brukar "sova lite räv" under styrkedelarna. Efter gympan är det obligatorisk lunch på stan för morsorna. Idag blev det Café Vallgatan tillsammans med mina vänner Amanda och Kajsa med resp. mammor Karin och Linda. Amanda med familj är nyss hemkommen från semester i Spanien. Låter härligt, men jag ska ju också snart ut och åka - till Härliga Härjedalen bär det av imorgon kväll minsann. Vi (jag, morsan och moster) ska upp och fira min morfar som fyller 60 och också hälsa på "gammelmoster" i Östersund samt gammel-mormor och gammel-morfar i Storåsen, som ju inte träffat mig tidigare.

Tusen tack till mina klädsponsorer - farfar Kurt och Claudette för den fina klänningen jag fick med posten idag. Jättefin. (Thank you very much for the nice dress Claudette! You´re my first clothing-sponsor...) Morsan kan koncentrera sig på shopping till sig själv för jag är ju välförsedd. Tack också min blivande gudmor Anna H. som skickade en napp med Elfsborgs logga på idag, även om det inte är mitt favvolag så kan jag ju behöva tröst nu när Häcken åkt ur och nappen är ju i alla fall gul-svart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du skall ut och åka tåg nu. Hoppas din Pappa kan klara sig utan sina tjejer. Vem skall nu tala om för honom vad han skall göra??? Fast det finns ju mobilen förstås. Du och din mamma får väl se till att ringa ofta så han inte glömmer att bädda sängen och sånt där.

Anonym sa...

Hej igen lilla Hillevi. Vi tackar så mycket för det fina pusslekortet som kom på posten idag. Det var väldigt jobbigt att lägga pusslet men med gemensamma ansträngningar så gick det bra till slut. Hälsa Morfar och gratta från oss.Det är en väldigt stor ålderskillnad på Din Farfar och Morfar. 22 år.