söndag 9 september 2007

Cykla

är skoj! Trodde inte att jag skulle gilla det - eftersom det har tagit sin tid med inskolning av hjälm och cykelstol, men idag var det åk-premiär och hela familjen fick sig en skön cykeltur runt på Hisingen.



Vi testade faktiskt hur lång tid det skulle ta att cykla till min ta-ta DAGMAMMA. Jo, det är sant - jag har fått en alldeles egen och jag ska börja där lite grann den 5 november. Egentligen ville ju m&p (kanske mest p) att vi skulle vänta till januari så jag är 1, 5 år när jag börjar vara borta på dagarna. Vi har ju hälsat på en hel del dagis och dagmammor i våras jag och morsan och efter familjeråd kom vi fram till att det nog vore bäst med en dagmamma och just nu fanns plats hos en jättetrevlig tjej här på Hising-island, inte speciellt långt från där vi bor. Det tog 10 minuter att cykla (fast hon bor åt fel håll jämfört med morsan och farsans jobb). Vi var där och hälsade på i två timmar i torsdags och jag lekte med dagmammans dotter Melina 3 år (förutom hon och jag så är det två barn till) - många roliga leksaker fanns det...

Ja, det var väl den mest revolutionerande nyheten den senaste tiden. Förra helgen var jag och farsan hos farmor, Roger och Lilleman medan morsan "lekte" med sina gamla au-pairpolare i Stockholm. Mycket trevligt för oss alla - tack till B&B Ödstoft och Hotell Hullegård.

I fredags tog jag och farsan med morsan på aw - Liseberg, där vi åkte så det stod härliga till - farfars bil, kaninresa och ponnykarusell.


I går, lördag, åkte vi på utflykt i det fina vädret till den fina ön Marstrand tillsammans med moster och Thomas. Döm om vår förvåning när Lilleman hoppar ur bilen bredvid oss på parkeringen - farmor och Roger hade nämligen helt oberoende av oss fått samma goda utflyktsidé. Kvällen spenderades på Sockenvägen där vi kollade landskamp å åt pizza.


Ny vecka nya möjligheter - kram från cykelfantasten








1 kommentar:

Anonym sa...

Tänka sig att du vågade åka med pappa på cycklen till slut. Undrar vad han mutade dig med? Han klagade lite över att det var tungt i uppförsbacken. Nästan som att han försökte påstå att en liten Prinsessa som du är tung.
Han skulle ta med dig hit och cyckla i våra backar. Då fick han något att klaga på. Se till att du skaffar dig en sådan där ridpiska så att han åtminståne håller styrfart.