söndag 30 september 2007

Nytt, nytt, nytt

på olika fronter. Den största familjenyheten efter att morsan ska börja på länsrätten är att farsan ska lämna densamma för - ta-ta- morsans nuvarande jobb, kammarrätten.

Så när jag börjat hos dagmamman och morsan hos länsrätten så ska farsan få leka med kompisarna på kammarrätten. Hänger ni med!? Alla har väldigt kul åt detta för han skulle ju absolut inte bli fiskal (som morsan är) men hoppsan, nu blev det visst så ändå. Jag var med på intervjun och allt, så det är ju inte konstigt att han fick jobbet. (Ja, morsan var också där och passade mej, jag lekte med Renée å co.)

I helgen har hösten kommit till stan - det har regnat och blåst och virvlat fina löv. Vi har passat på att leka massor inomhus. Det började med aw hos moster & Thomas i fredags - jättegod mat, rödtunga med kantarellstuvning och mazariner till efterrätt. Farsan firade nya jobbet med sina kompisar.

Igår, lördag hade vi besök av familjen Östlund. Jag och Klara lekte - Klara var min personliga gå-tränare och introducerade mej i Teletubbiesvärlden.

Idag, söndag hade jag Kajsa och Amanda med mammor här på besök och vi fikade, lekte och busade - lite öppna förskolan över det hela. Jag fick en rolig clown-kloss-leksak av Kajsa. Tack så mycket, det är verkligen roligt att trä på och av klossar! Så vad gör det att det regnar - man kan leka inne och i veckan kan jag och farsan testa om regnstället och stövlarna håller tätt!

Tjipp å hajk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det händer det minsan inte mycket hos er. Ni sover la bort dagarna.
Vakna nu era latmaskar!!!

Lisa Förstberg sa...

Grattis på namnsdagen!!!