söndag 23 september 2007

Shop shop

until you drop! (brukar ju vara Claudettes lilla motto) men i helgen har vi legat i rätt bra, och det är jag som har fått förnyad garderob för höst och vinter. Det blev en tur till Klädkällaren (pappa har barndomsminnen därifrån) där vi hittade en mycket snygg lila overall och ett par gummistövlar till ett facilt pris. Morsan hittade även en fräck jacka - två i en - på Lindex.

Innan vi for ut på shoppingtur testade vi det som fanns i garderoben à la 70-tal samt farmors julklapp förra året - lappmössan:
Visst e jag snygg! Men det behövde fyllas på lite...eller vad säger ni modepoliser out there?! Hur som helst ska jag ju bli Mulle-freak hos min dagmamma så det är bäst att ha lite kläder som tål regn och vind - för så mycket till annan vinter blir det ju sällan här!
Vi (läs mamma) blir allt sämre på att blogga - det är mycket annat som snurrar, och tiden räcker inte till till allt man vill. Morsan har förutom att hunnit bli ett år äldre sedan vi sist bloggade också funnit "facebook" på nätet - där hon hittar kompisar från förr och nu hela kvällarna. När hon har lekt färdigt gömma nyckel och gömma napp med mej då förstås, det är nämligen min nya hobby, att gömma saker och sedan trolla fram dem. Vokabulären har därför utökats med "borta" och "titta". Joe Labero får passa sej - här kommer Hillevi Hårfager!
Jag och farsan reder oss bra på dagarna - vi gör mycket utflykter och handlar mat så vi kan laga middag till morsan när hon kommer hem från jobbet. Hon ska förresten byta jobb snart - till länsrätten igen, där hon får bestämma lite mer än hon får nu - döma själv alltså. Här hemma bestämmer i vart fall jag. Just nu vid matbordet, där jag övar på att äta själv - det går sådär för skeden vänder sig åt fel håll hela tiden. Roligt, men synd att vi inte har en hund som kan städa under mej bara. Men farsan och jag har handlat en ny värsting dammsugare (nä, inte som fasters förstås...men bra är den och låter mycket gör den också).
Nu kan hösten komma på riktigt - jag är rustad!
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja om det blir för kallt och ruggigt så får du ta och komma hit.
Här stannar vi inne om det är för dåligt väder. Och om vi av någon anledning skulle få för oss att bo i Sverige i framtiden så kommer vi antagligen att befinna oss i södra Spanien på vintern så då kan du ju hälsa på där. Å dö...säg te din far (den snåljoppen)att han sätter på värmen så att du inte behöver ha mössa på inomhus.

Anonym sa...

Ett tips till Hillevi (och hennes föräldrar) är att skaffa en kortare böjd sked. Finns i mataffären vid napparna. Den går inte att vända runt och maten hamnar i munnen istället för utanför. Mycket bättre för alla ...

Lisa Förstberg sa...

Uuuursnygg skid-dress hörru!!! Vi var lagom avis på din bruna babysitter men denna stass tar priset. Hoppas Länsis blir bra, betyder det att Malmöfaran är över? Nu fattar man varför de böjda skedarna finns ju! Här är vi nöjda om mamma Lisa träffar rätt i ansiktet på ungarna, undrar hur det ska gå när det ska slabbas själv med sked?!? För att inte tala om matkrig.... kram på er