måndag 20 augusti 2007

International Military Tatoo

och en arbetande morsa är nyheterna på bloggen för denna gång. Farfar, du får faktiskt ha lite överseende att alla inte har tid att spendera lika mycket tid framför datorn som du.
I helgen firade hela familjen sommaravslutning med att bege sig söderut mot Skåne och Ystad. Vi hälsade på vännerna Camilla och Daniel i deras nyrenoverade och mycket fina hus på Sockerärtsvägen. Full poäng för hotell Sockerärtan och den utomordentligt goda maten och servicen. Rekommenderas!
I Ystad var det full folkfest med Tatoo, som ju är militär musikkårsfestival. Denna upplevelse gav mor och far tillsammans med Camilla och Daniel till Jenny och Lars i bröllopspresent när de gifte sig för ungefär ett år sedan (för övrigt mitt första bröllop). Finalen hölls på regementet i Ystad på lördagskvällen och då var vi på plats, jag kan stoltsera med att jag (nog) var den yngsta åskådaren och att jag höll mej vaken hela föreställningen, ända till kl. 23! Men vem kan sova till smällande gevär, marscherande tyskar och säckpipemusik?!

Här har vi köpt smarriga wienerbröd från Arméns fältbageri.


På plats på läktaren!


Programmen studeras. Tyvärr blev bilderna på själva uppträdandena inte så bra, då vi hade en ljusstolpe mitt framför oss, men farsan filmade en hel del.
Efter denna trevliga Skåneresa var det då dags för ombytta roller i familjen, i morse begav sig morsan av till Kammarrätten i Domstolsverkets tjänst medan jag och farsan lugnt låg kvar och nanade i sängen. Hela dan var hon borta och hon såg lite sliten ut när hon kom hem efter en dag med krånglande datorer, telefoner och nya mål. Även jag var rätt trött efter mina och farsans turer - har bl.a. lämnat in min nya sulky för lagning eftersom den pajat redan...Ett dopp i baljan på balkongen hanns också med innan läggdags.

Tjingeling från mini-tomat-odlaren

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tränar på att bli pensionär. Det är därför jag gnäller på dina föräldrar. Pensionärer gör det säger dom.