fredag 10 augusti 2007

Förkylt

har det varit hemma hos oss ett tag nu, i omgångar. Först var det farsan, innan vi skulle till Gotland och på semestern. Sedan blev det min tur när vi kom hem - har varit fasligt snorkig och allmänt hängig några dagar men nu börjar jag bli bättre och då blev det morsans tur. Fast ärligt talat var det nog det stora "kärringarallyt" igår som tog knäcken på henne (å hennes ekonomi).

Egentligen skulle vi åkt och hälsat på gu´mor Anna i hennes stuga vid sjön Åsunden hela familjen, men eftersom jag var sjuk och farsan gärna avstår shopping så stannade vi två hemma och morsan fick "a day off". Vi roade oss hemma med gungning, bad i balja på balkongen och lite "krypjage". Morsan och Anna flängde runt i skogarna kring Gällstad och gjorde div. fynd i form av Bola-strumpor, Ivanhoetröja, byxor, 2 par skor och träningskläder. Så nu ska hon väl vara väl rustad för arbetslivet som börjar om 1 (!) vecka. Jag och farsan fick ju lite träning också på att vara "själva" och det kommer vi att klara fint.

Igår var det jättevarmt och soligt men idag är det jättevarmt och regn. Vi håller oss mest inne även om farsan har varit ute på lite shopping och köpt en cykelstol åt mej. Desstutom är datorn nu innne i föräldrarnas sovrum eftersom min säng ska stå i mitt rum nu!

Trevlig helg och tjingeling från "way out west", som den i Slottskogen pågående festivalen heter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, Stackars Prinsessan.
Secka ena föräldrar du har som smittar ner dig med sina baciller.

Anonym sa...

Åtta dagar sedan senaste bloggandet. Har dina föräldrar blivit förkylda i fingrarna också..........eller?