tisdag 8 april 2008

April april

Tillbaka från påskfirandet och vintern i Härjedalen - till våren i Göteborg. I går morse snöade det för fullt och idag börjar vårt plommonträd utanför att spricka ut. Inte konstigt att man blir lite förkyld med hosta och snuva när det är sådana temperaturväxlingar.

Det var jättehärligt med påsklov uppe i Härjedalen och alla säger att jag är sååå duktig på att åka bil - 9 timmar med två stopp är väl ingen match? Farsan kör så det ryker medans morsan och jag käkar kakor och äpplen i baksätet och läser samma böcker om och om och om igen. Alla böcker om Max är mina favoriter!

Vi var utomhus en hel del - även om temperaturen på nätterna gick ner till -30 som lägst, brrrr, så blev det ju en del soliga och fina dagar. Då hade jag användning av mina brillor:

Kalla mig gärna "Don Karlemone" här uppe på Skärsjön dit min springare farsan transporterat mig i pulkan - och morsan fick sladda ner med mig.


Det blev även pimpel-, och skoterpremiär med en utflykt till Särvsjön arrangerad av min Gu´mor Anna och hennes föräldrar. Lite läskigt var det med skoter, men jag snackar mycket om det nu och skryter för mina kompisar hos dagmamman. Fisket gick väl sådär - Ulla fick dock en fin-fin röding (blubb-blupp) och jag fick många goa grillade korvar.


Min fina påskklänning fick så klart komma till användning


Och det godaste på påskbordet var ta-ta:


ja, då menar jag tårtan alltså.


In på Jamtland hälsade jag på gammelmomma och gammelmoffa som bl.a. bjöd på

Glass! Vilket är av mina favoritord.
Det var en mycket lyckad tripp och jag tackar "Mommo" och Morfar så mycket för ett härligt påsklov. Nu har jag mycket energi för att bråka med min nya kombattant "Lill-Annika", som har börjat hos min dagmamma. Hon är fyra månader yngre än mig och kräver en hel del uppmärksamhet - dessutom går hon till kramattacker!
Ha´de gott allihop!
Kram-attack från Hillevi

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som om ni haft ett fantastiskt påsklov uppe i härliga Härjedalen!

Vad stor du har blivit tjejen!

Kramar från Tant Kattis