torsdag 15 november 2007

Inskolningsrapport

Efter två veckors hårt arbete hos dagmamman kan jag nu rapportera att verksamheten fungerar riktigt väl - jag har styrt upp det mesta och när min dagmamma nu till och med lärt sig att byte av blöjor utförs på mig när jag står upp eller inte alls så är jag beredd att ge henne väl godkänt på allt. Jag blir bara lite ledsen när farsan går - eller låtsas åtminstone bli det, man vet aldrig när man kan få nytta av lite dåligt samvete....


Fullt upp har det i alle fall varit under farsgubbens sista tid som föräldraledig, det blev ju lite kortare än tänkt så vi fick skyndat oss för att hinna med alla museum mm som skulle besökas innan han blir löneslav igen istället för Hilleslav. Dessutom så har min gu´mor för(f)ärat stan med ett besök, så här snygg vart hon och morsan när de fick sitta bredvid mig:



Dessutom har min favvismoster Annika fyllt år igen, känns som om hon gör det varenda år, men det är kul att hjälpa till lite med paketöppningen:



Sen har det som sagt varit inskolning för hela slanten de senaste två veckorna å jag har träffat massor med nya kompisar som verkar kunna lära mig mycket nyttigt, t.ex. hur man målar på tapeter och sådant. Den här veckan har mamma dessutom varit till knäschk-Stockholm på kurs så jag har fått hålla efter farsan alldeles själv. Det var allt för denna gången, på måndag börjar jag hos dagmamman "på riktigt" så då kommer jag säkert att få nya uppslag som måste publiceras.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort lycka till på måndag till Stora Tjejen Hillevi!
Kram från Tant Kattis

Anonym sa...

hej kusen och mor o far. Tack för en mysig dag bland kanelbullar,valar, igelkottar, giraffer, krokodiler, sköldpaddor, hajar och köttbullar förstås. puss puss Ellen

Anonym sa...

jag hittar inga inlägg för 2008. Börjar dina föräldrar bli gamla och trötta ?? jag bara undrar